نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

تخمین زده می‌شود که بازار جهانی فروش اکریلیک اسید در سال 2020 به 13.21 میلیارد دلار برسد. زنجیره تولید و استفاده از این ماده دارای طیف بسیار گسترده‌ای از شرکت‌ها و کارخانجات است. بیشتر تولید کنندگان این ماده، فروش را از طریق کانال‌های منطقه‌ای انجام می‌دهند. با این‌حال بیشتر خرید اسید اکریلیک در مناطق خاورمیانه و آسیا مرکزی از کانال تولیدکنندگان اروپایی صورت می‌گیرد.

بیشترین خرید این ماده از سوی واحدهای صنعتی تولیدکننده لوازم بهداشتی مانند پوشک و نواربهداشتی رخ می‌دهد. علت این امر قابلیت جذب بالای آب توسط این ماده است که در این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن این نوع مصرف و مصارف گسترده دیگر از این ماده، چین دارای بزرگترین بازار خرید این ماده در جهان محسوب می‌شود.

قیمت این ماده دارای یک فرآیند همگام‌سازی با قیمت پروپیلن است. به عبارتی دیگر با افزایش قیمت پروپیلن، دست شرکت‌های تولیدکننده برای افزایش قیمت اسید اکریلیک باز است. همچنین افزایش قیمت محصولاتی که در تولید آن از مشتقات این ماده استفاده می‌شود (مانند رنگ‌ها، پوشش‌دهنده‌ها و محصولات مراقبت شخصی و موارد دیگر) منجر به افزایش قیمت آن خواهد شد.

خرید اسید اکریلیک | 2-پروپنوئیک اسید عمده و جزیی

فرایند تولید اکریلیک اسید

این ماده توسط اکسیداسیون فاز بخار پروپیلن تولید می گردد. این فرایند شامل دو راکتور است که اولین راکتور پروپیلن را به آکرولین تبدیل می کند و دومین راکتور آکرولین را به محصول مورد نظر تبدیل می نماید. در ادامه به مراحل تولید دقیقتر این ماده بیشتر می پردازیم:

مرحله ی واکنش

پروپیلن با بخار و هوا مخلوط می شود و به یک سیستم اکسیداسیون دو مرحله ای منتقل می گردد. در مرحله ی اول پروپیلن به آکرولین اکسید و در مرحله ی دوم آکرولین به اکریلیک اسید اکسید می شود. هر دو مرحله در راکتور های لوله ای بستر ثابت رخ خواهند داد. گرمای آزاد شده توسط این واکنش ها گرمازا است و برای تولید بخار مورد استفاده قرار می گیرد. خروجی سیستم نیز به برج خنک کننده فرستاده می شود تا اسید اکریلیک در آب جذب شود. بخشی از گاز باقی مانده که از بالای برج خنک کننده به دست می آید به مرحله ی اول مجددا ارسال می گردد. محلول آبی به دست آمده نیز جهت بهبود خواص به واحد های پایین دستی ارسال می شود.

اکریلیک اسید|اسید اکریلیک

بهبود خواص محصول

محلول به دست امده از مرحله ی پیشین به مرحله ی استخراج فرستاده می شود. در این مرحله اسید اکریلیک با کمک حلال و توسط استخراج مایع-مایع جداسازی می گردد. بخش بالای استخراج کننده که شامل acrylic acid است به یک ستون بازیافت کننده ی حلال فرستاده می شود تا یک جریان دو فازی تشکیل شود. این جریان دو فازی جدا سازی می گردد و فاز آلی آن که شامل حلال است به مرحله ی استخراج بازگردانده می شود. فاز آبی نیز با رافینیت (ماده ی خالص سازی شده از استخراج) مخلوط می گردد و به برج اسپریتر فرستاده می شود تا مقدار حلال از دست رفته به حداقل برسد.

 در نهایت از پایین از ستون بازیافت حلال، جریانی را به ستون اکریلیک اسید خام تزریق می نمایند و در نهایت محصول تغلیظ یافته از پایین ستون خارج می گردد. جریان بالای ستون نیز معمولا حاوی اسید استیک و ناخالصی های سبک است که به ستون بازیابی منتقل می گردد.

مرحله ی خالص سازی

در این مرحله محصول تغلیظ یافته از ستون اکریلیک اسید خام به ستون محصول ارسال می گردد. از بالای ستون شاهد خروج گرید استری این محصول خواهیم بود. خروجی ستون از پایین به دیمرایزر فرستاده می شود تا ناخالصی های دیمری که در طول فرایند تولید گشته است به محصول مورد نظر تبدیل شود. محصول خروجی در نهایت از پایین به برج استریپر انتقال داده می شود و اجزای سنگین جداسازی می گردد و محصول به صورت خالص به دست می آید.

فرایند کلی تولید این ماده به صورت زیر می باشد:

تولید اکریلیک اسید

ذخیره سازی و نگه داری

بیشتر بدانید:

اسید سیتریک چیست و چه کاربردی دارد؟

acrylic acid را می توان در ظروفی از جنس فولاد ضد زنگ و یا تانکر های آلومینیومی و درام هایی از جنس پلی اتیلن حمل و ذخیره سازی نمود.

محصول فوق به گرما و نور خورشید حساس می باشد و باید در جای خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شود.

این ماده می تواند پلیمریزه شود.

این فرایند پلیمریزاسیون می تواند توسط نور آغاز گردد و یا با اکسید کننده های قوی نظیر هیدروژن پراکسید و اسید نیتریک به صورت انفجاری پدیدار گردد.

برای حمل و نقل آن باید به این نکته توجه نمود که این ماده جز مواد خطرناک، خوردنده و مخرب محیط زیست می باشد و در نگهداری از آن نکات ایمنی را رعایت نمود.

باید از ذخیره سازی این ماده در دماهای بالا تر از 40 درجه ی سانتی گراد به طور جد خودداری نمود.

خطرات اکریلیک اسید

از خطرات اکریلیک اسید سوختگی، خوردگی، خارش و سوزش پوست، چشم و مجاری تنفسی است. ریختن این ماده در چشم می‌تواند منجر به آسیب جدی به چشم شود که عموما این آسیب ها برگشت ناپذیر است. قرارگیری در معرض این ماده موجب ایجاد سرفه، خس خس، تنگی نفس، سردرد، حالت تهوع و استفراغ می‌شود. ارتباط مستقیم مقدار کمی از آن با پوست موجب سوختگی و ایجاد جوش در آینده در آن موضع می‌شود. قورت دادن این مایع منجر به سوختگی دهان، حلق، معده، اسهال، پایین آمدن فشار خون، خفگی و حتی مرگ می‌شود.

استعلام قیمت اسید اکریلیک



:: برچسب‌ها: خطر اسید اکریلیک , معایب اسید اکریلیک , کاربرد اکریلیک , فروش اکریلیک اسید , راکتور آکرولین , فرایند پلیمریزاسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

اسید سیتریک یک اسید ضعیف آلی است با فرمول شیمیایی C6H8O7 که در دو گرید صنعتی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را در بسیاری از مواد غذایی مانند انواع میوه ها و سبزیجات یافت. اسید سیتریک خشک و آبدار از نمونه های معروف این ماده اند. مزه ای ترش و خاص دارد و به دلیل اسیدی بودن می تواند از رشد باکتری ها جلوگیری نماید به همین دلیل در صنایع غذایی از آن به عنوان نگهدارنده، تنظیم کننده اسیدیته غذا و یک عامل ضد میکروبی استفاده می شود.

اسید استیک چیست؟ - انواع استیک اسید - بلاگ شیمی بازار

فواید اسید سیتریک

اسید سیتریک طیف گسترده ای از نمکهای فلزی از جمله کمپلکسهایی با مس، آهن، منگنز، منیزیم و کلسیم را تشکیل می دهد. وجود این نمک ها دلیل استفاده از آن به عنوان یک عامل جدا کننده در فرآیندهای صنعتی و به عنوان یک ماده نگهدارنده خون ضد انعقاد است. همچنین این ماده، پایه خاصیت آنتی اکسیدانی آن در چربی ها و روغن ها است که در آنجا اکسیداسیون فلزات کاتالیز شده را از طریق کلات زنی آثار فلزاتی مانند آهن کاهش می دهد. دو ماده در آن، برای استفاده به عنوان طعم دهنده وجود دارد اولین عامل به دلیل اسیدیته آن است که طعم کمی دارد. دومی نیز به دلیل توانایی آن در افزایش طعم های دیگر است.

فرآیندی برای حذف دی اکسید گوگرد از گازهای دودکشی ایجاد شده است که در آن اسید سیتریک به عنوان اسکرابر استفاده می شود و یونی پیچیده را تشکیل می دهد و سپس با H2S واکنش می دهد و سیترات احیا کننده عناصر گوگرد را می دهد. این امر ممکن است با افزایش فشارهای محیطی از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

استرهای اسید سیتریک از طیف وسیعی از الکل ها شناخته شده اند. استرهای تری اتیل، بوتیل و استیل تریبوتیل به عنوان نرم کننده در فیلم های پلاستیکی و مونوستریال سیترات به جای اسید سیتریک به عنوان آنتی اکسیدان در روغن ها و چربی ها استفاده می شود.

کاربردهای استیک اسید - ویرگول

طرز تهیه اسید سیتریک

با وجود آن که می توان این محصول را در گرید خوراکی در غلظت های بالا در بسیاری از مرکبات یافت, اما استحصال آن در مقیاس تجاری و صنعتی به صرفه نیست. به علاوه در حال حاضر حجم تقاضایی که برای این ماده وجود دارد، بسیار دور از میزانی است که می توان از مرکبات بدست آورد. توانایی تولید محصول فوق از تخمیر گیاهان به عنوان یک محصول جانبی این متابولیسم برای اولین بار در سال 1917 توسط یک شیمی دان آمریکایی به نام James Currie کشف شد. 

این مطلب را هم بخوانید:

تعمیر دوربین فیلم برداری

روش رایج تولید این محصول، کشت دادن کپکی با نام «اسپرژیل» روی شکر است. فرآیند جداسازی و ته نشینی سبب می شود کلسیم سیترات به دست آید. مطابق واکنش زیر، از واکنش کلسیم سیترات با آب، اسید سیتریک به همراه کلسیم هیدروکسید تولید می شود:

Ca3(C6H5O7)2 + 6H2O ——->3Ca (OH)2 + 2C6H8O7

تفاوت بین استیک اسید و اسید استیک گلاسیال| فروشگاه شیمی رو

اسید سیتریک را از کجا بخریم ؟

برای خرید اسید سیتریک فروشندگان متعددی وجود دارد که حتی در مقادیر کم شما میتوانید آن را از عطاری های محله خودتان بخرید و احتمالا نیاز شما را برای مصارف خانگیتان برطرف میکند (مانند ساخت لواشک و ...).

خرید اسید سیتریک



:: برچسب‌ها: قیمت اسید استیک , استعلام قیمت , کاربرد اسید استیک , اسپرژیل , کلسیم سیترات , پارسیان شیمی نگین طهران ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

باتری لپ تاپ اپل همچون سایر لپ تاپ ها تامین کننده انرژی الکتریکی و برقی مورد نیاز دستگاه است. بدون شک یکی از مهمترین قسمت های یک لپ تاپ، باتری آن است؛ اگر باتری مک بوک معیوب باشد، خیلی زود تخلیه می شود و مدام به شارژر نیاز دارد. میزان عمر و شارژ دهی باتری لپ تاپ ها محدود است و به مرور زمان با هر بار شارژ شدن و بر اساس میزان و نحوه استفاده از باتری و مسائلی از این دست، قدرت نگهداری شارژ در باتری ها کاهش پیدا می کند؛ باتری لپ تاپ اپل هم از این قائده مستثنی نیست.

بهتر و علمی تر این است که قبل از مواجه شده با مشکلات باتری در مک بوک، درباره این قطعه اطلاعات مفیدی داشته باشید تا نیاز خود را به مراجعه به یک مرکز تعمیرات مک بوک  محدود کنید.

تعمیر باتری لپ تاپ اپل

هرچند که مک بوک ها از باتری های بسیار قدرتمندی استفاده می کنند که بعضاً توانایی نگهداری شارژ تا 9 ساعت را دارند، اما باز هم امکان خرابی و اختلال در این قطعه سخت افزاری حساس وجود دارد. باتری لپ تاپ اپل طول عمر مفیدِ بالایی دارد؛ بر اساس اظهارات کمپانی اپل، این کمپانی از سال 2010 باتری تمامی مدل های مک بوک ها را با امکان 1000 بار شارژ طراحی کرده است. این باتری های بسته به مدل مک بین 4 تا 12 ساعت می توانند دستگاه را روشن نگه دارند.

http://saman12.loxblog.com/

با این حال اگر باتری مک بوک شما درگیر اختلالاتی نظیر تخلیه سریع باتری، عدم شناسایی باتری لپ تاپ توسط دستگاه، شارژ نشدن باتری و نظایر اینها شده است، عاقلانه ترین کار این است که فقط و فقط به یک مرکز تعمیراتی مدرن و معتبر و مخصوص اپل مراجعه کنید تا هر اقدامی که برای تعمیر باتری لپ تاپ اپل لازم است، زیر نظر متخصصان تعمیر مک بوک اپل انجام شود. تعمیر باتری لپ تاپ اپل فرایندی سخت، بسیار حساس، پیچیده و در پاره ای موارد نیز خطرناک است. تشخیص امکان تعمیر نیز تنها بر عهده متخصص مربوطه است.

تشخیص تعداد دفعات شارژ باتری مک بوک

روی منوی اپل گوشه بالای صفحه سمت چپ بروید و گزینه ‘About This Mac’ را کلیک کنید. در پنجره باز شده روی ‘More info’ کلیک کنید. سپس روی ‘System Report’ کلیک کنید. از منوی سمت چپ پنجره باز شده روی Power کلیک کنید. اکنون می توانید اطلاعات بیشتری در مورد باتری لپ تاپ اپل به دست آورید؛ از جمله توان باتری، شماره سریال باتری و … . عددی که جلوی ‘Cycle Count’ نوشته شده است، تعداد دفعات شارژ شدن باتری مک بوک را نشان می دهد و ‘Condition’ میزان سلامتی باتری را تعیین می کند.

اگر تعداد شارژ باتری لپ تاپ اپل بیشتر از 850 باشد، به معنی قرار گیری در وضعیتی نامناسب است و باید در اسرع وقت فکری برای تعویض آن کنید. اگر کمتر از 500 باشد، حدودا 1 تا 2 سال دیگری می تواند بدون ایراد کار کند.

نقش کالیبره کردن در طول عمر مفید باتری مک بوک

بهتر آن است که برای افزایش عمر باتری لپ تاپ اپل آن را کالیبره کنید. حداقل یک بار در ماه برای افزایش کارایی باتری، آن را کالیبره کنید. با این کار ضمن اینکه از حداکثر پتانسیل باتری استفاده می کنید، میزان درصد باتری و مدت زمان تخمینی روشن ماندن دستگاه از طریق سیستم عامل را نیز دقیق تر کنترل خواهید کرد.

چگونه باتری مک بوک را کالیبره کنیم؟

شارژر را به مک بوک متصل کنید و اجازه دهید به طور کامل شارژ شود. در طی این مدت می توانید از دستگاه استفاده کنید. سپس اجازه دهید در این حالت حدود 2 ساعت استراحت کند. باز هم نیازی نیست شارژ را از دستگاه جدا کنید و همچنان می توانید از دستگاه استفاده کنید.

پس از حدود 2 ساعت شارژر را از دستگاه جدا کنید و از لپ تاپ استفاده کنید تا شارژ آن کم شود و با پیغام هشدار کم بودن شارژ باتری لپ تاپ اپل مواجه شوید. همچنان از دستگاه استفاده کنید تا میزان شارژ باتری به پایین ترین میزان خود برسد و لپ تاپ به صورت خودکار Sleep شود. دستگاه را خاموش کنید و برای 5 ساعت یا حتی بیشتر، آن را در حالت Sleep رها کنید. در نهایت پس از سپری شدن 5 ساعت یا بیشتر در حالت Sleep ، شارژر را به دستگاه متصل کنید و بگذارید تا باتری آن به طور کامل شارژ شود.

تعویض باتری لپ تاپ



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

پرینترها امروزه به عنوان یکی از دستگاه های کاربردی در ادارات و شرکت های مختلف می باشند. نیاز است تا اتاقی به منور چاپ کردن مدارک مورد نیاز در هر شرکت وجود داشته باشد تا افراد برای استفاده از دستگاه کپی و پرینتر نیازی به بیرون رفتن نداشته باشند.پرینترها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هر یک از این قطعات ممکن است گاهی دچار خرابی و مشکل شده و باعث اختلال در عملکرد دستگاه گردند. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد وجود سر و صدای زیاد در هنگام روشن کردن پرینتر است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. صدای بلند در پرینتر می تواند ناشی از خراب شدن یک قطعه خاص در دستگاه باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض توسط تعمیرکار دارد.

از کجا متوجه صدای ناهنجار پرینتر بشویم؟

تشخیص صدای ناهنجار پرینتر خیلی سخت نیست. تنها کافی است که به کارکرد و عملکرد صحیح دستگاه خود از همان ابتدا توجه کنید. در این صورت به راحتی می توانید صداهای هنجار دستگاه را از ناهنجار تشخیص دهید. وقتی پرینتر در حالت عادی شروع به کار می کند، یک صدای معمولی دارد که نشان از انجام درست عملیات پرینت و چاپ است.

شدت و حدّت صدای دستگاه تعیین می کند که خرابی و ایرادی در کار هست یا خیر. صداهای غیر طبیعی نشان می دهند که دستگاه در بخشی از عملیات پرینت دچار ایراد و اختلال شده است و سریعا باید برای تعمیر صدای ناهنجار پرینتر از یک مرکز معتبر و استاندارد کمک بخواهید. توصیه اکید و همیشگی این است که در هنگام کار با پرینتر، هرگز به صدای پرینتر بی توجه نباشید تا بتوانید صداهای ناهنجار را از هنجار تشخیص دهید.

راه حل هایی دیگر برای رفع صدای پرینتر

علاوه بر روش های گفته شده می توان موارد دیگری را نیز در دستگاه خود امتحان کرد تا صدای بلندی که در دستگاه وجود دارد برطرف گردد.

گاهی ممکن است به علت خرابی کلاج کاغذ کش صداهای بلندی از دستگاه به گوش برسد. برای رفع این مشکل نیاز است تا کاغذ کش پرینتر را به دقت بررسی نموده و مشکلات آن را پیدا کنید.

تعمیر دوربین فیلم برداری

گاهی نیز ممکن است دلیل صدای بیش از حد پرینتر، وجود مشکلی در موتور دستگاه باشد. تعمیر موتور تنها از عهده تعمیرکار متخصص این کار برآمده و نباید توسط خود فرد دستکاری گردد.

غلطک های هدایت کننده کاغذ در فیوزینگ نیز ممکن است دچار مشکل شده باشند و در نتیجه باعث شود تا هنگامی که کاغذ به سمت داخل دستگاه کشیده می شود صداهایی از آن به گوش برسد. در این گونه موارد باید فیوزینگ را مورد بررسی قرار دارد و ایراد آن را برطرف نمود.

تمام شدن شارژ کارتریج یک دلیل مهم برای صدا دادن پرینتر می باشد. تمام شدن شارژ کارتریج باعث می شود تا مگنت به بلید برخورد کرده و تماس آنها باعث ایجاد صدا در پرینتر گردد. با تعویض کارتریج می توان به راحتی این مشکل ایجاد شده را برطرف نمود.

مرکز تعمیرات پرینتر یک درگاه مطمئن است که کمک می کند همه کاربران انتخابی درست و مناسب داشته باشد. همه خدمات و سرویس های این نمایندگی تضمین شده است. پرینتر یکی از ماشین های اداری و دفتری است که در دنیای امروز بسیار کاربرد دارد. این دستگاه در مدل ها و برند های مختلفی تولید و عرضه می شود. در نمایندگی پرینتر می توانید در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات پرینتر خدمات و تسهیلات بسیار متنوع و مفیدی دریافت کنید.

خرابی کاغذکش پرینتر



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

برخی از مشکلات و رفع آن، در دوربین‌های فیلمبرداری سونی، در زیر آورده شده است.

مشکلات اصلی دوربین

تصویر نداشتن ال سی دی:

غالباً به دلیل باز و بسته کردن‌های مکرر پنل دوربین با این مشکل مواجه می شویم، چرا که باز و بسته کردن‌های مداوم پنل، قطعی کابل را در پی دارد و به دنبال آن قطعی تصویر دوربین را به همراه خواهد داشت. این مورد، را می توان یکی از شایع‌ ترین اشکالات به حساب آورد که در دوربین‌های فیلمبرداری دیده می شود. برای برطرف کردن این اشکال لازم است که ما در تعویض کابل و لولای دوربین فیلمبرداری سونی، اقدام نماییم.

بررسی سونی KDL46EX720 – تلویزیون سه بعدی

گیر کردن لنز:

گاهی اتفاق می افتد که لنز گیر می کند، که سبب آن به علت انباشته شدن گردوخاک، وارد شدن شن‌ریزه و از این قبیل می باشد که  به داخل لنز دوربین وارد شده اند که دستگاه با پیغام خطا، خاموش می شود و از ادامه سر باز می زند. رفع این مشکل با سرویس دستگاه در این شرایط، میسر می شود البته شما می توانید با حضور در نمایندگی تعمیرات دوربین فیلم برداری سونی، سرویس‌های تخصصی مربوطه را داشته باشید.

پخش تصویر با نوارهای راه راه دیده:

دلایل نداشتن تصویر در وضعیت play و یا پخش تصویر با نوارهای راه راه دیده ، با توجه به تجربه کارشناسان در مرکز تعمیرات دوربین سونی این علت را می توان به علت آلودگی و کثیفی هد دانست که در این شرایط با تمیز کردن هد دوربین این مشکل را می توانید رفع نمایید.

این کار توسط خود کاربر می تواند صورت پدیرد به شرط آنکه احتیاط بالا در این کار داشته  و آشنایی لازم  و تجهیزات لازم در اختیار داشته باشد.

دلایل خرابی لنز:

برای تعمیر نمودن لنز دوربین فیلمبرداری سونی، لزوم شناخت و بررسی دلایل خرابی لنز ضروری می باشد؛ چرا که این عیب یابی دقیق و موثر، سبب شناسایی مشکل و اختلال موجود و همچنین انتخاب و اجرای مسیر درست تعمیر و احتمالا تعویض را در پی خواهد داشت.

مهمترین دلایل خرابی لنز دوربین سونی در زیر شرح داده شده است:

تابش مستقیم نور

نور خورشید یا نور چراغ های لیزری، از جمله تابش مستقیم هستند که از دلایل خرابی لنز دوربین سونی می باشند. این یکی از دلایلی است که باید به آن توجه نمود که یکی از عوامل تشخیص علت خرابی لنز دوربین فیلمبرداری سونی، می باشد.

گرد و غبار

یکی از آسیب هایی که به لنز دوربین سونی، می تواند زده شود، وجود گرد و غبار، لکه ها و شن زدگی، می باشد که باعث خرابی این قطعه می شود.

ضربه خوردگی

هر وقت به هر دلیل، دوربین دچار ضربه شود. احتمال این می رود که لنز دوربین نیز دچار ترک خوردن  یا حتی شکستگی شود. یکی دیگر از علتها، برای تعمیر لنز دوربین فیلمبرداری سونی، می تواند تکان های شدید باشد.

آب و رطوبت

در تمام قسمت های دوربین، وجود آب یا هر مایعات دیگر، خطری جدی محسوب می شود، که باعث خرابی های متعدد خواهد بود. لنز دوربین نیز به عنوان بخشی از دوربین از این قاعده مستثنی نمی باشد.

خدمات واحد تعمیرات دوربین فیلم برداری سونی

- قابلیت تعمیر فلش حرفه ای دوربین عکاسی سونی

- قابلیت برطرف کردن تصویر شطرنجی و فریز شده و مشکل رکورد مات

- قابلیت تعمیر آبخوردگی دوربین دیجیتال و خرابی مدار دوربین سونی

-  امکان برطرف کردن مشکلات مربوط به تاچ پنل دوربین عکاسی سونی

- قابلیت تعویض جک روی برد و تعمیر صفحه نمایشگر  (LCD & LED)

- امکان برطرف کردن مشکل گیر کردن لنز دوربین و مشکل در باز و بسته بودن دوربین

- قابلیت تعمیر انواع لنز و دوربین های حرفه ای سونی

- امکان عوض کردن به طور اساسی سوکت های پلاستیکی با IR

- قابلیت برطرف کردن عیب های مربوط به هارد، مموری کارت و اتصال به کامپیوتر

- امکان انجام بعضی از خدمات به طور رایگان مثل ارائه سی دی آموزشی، بروشور، کاتالوگ و مشاوره رایگان

- قابلیت برطرف کردن مشکل کثیف بودن هد دوربین سونی

- امکان از بین بردن مشکل در نبود تصویر از ال سی دی و ویزور و خروجی کابل ارتباطی به تلویزیون

- امکان ارائه لوازم جانبی دوربین های سونی مثل (کیف، سه پایه، مموری و ...)

- امکان ارائه خدمات گارانتی محصولات تحت قرارداد با شرکتها

- قابلیت تعمیر برد سوخته دوربین عکاسی

- قابلیت تعویض قطعه با هویه

- قابلیت برطرف کردن پروگرام بایوس و رفع مشکل نرم افزاری آن

تعویض لنز دوربین سونی



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

مدل: KDL46EX720

توضیحات: LCD 46 اینچ با قابلیت سه بعدی، 240 هرتز، گزینه های اینترنت

مصرف برق: 122 وات

این نما در مدلهای EX723 و EX729 بکار می رود.

ابعاد: 42.5 * 26 اینچ طول، و 1.68 اینچ عمق

درجه بندی کیفیت تصویر (HD): 10/7

امروزه، سیگنال تصویر HD به دشواری انجام می شود. سریهای EX720 سونی در کیفیت تصویر HD استثنا نیست. صفحه نمایش آن مبهم است زیرا از فناوری ضد تابش ساخته شده است که بنظر هر آنچیزی که مشاهده می شود را فیلمبرداری می کند. این مورد در صفحه های قدیمی تلویزیون LCD نیز مشاهده شده است. زمانی که منبع نور از هر جایی به پس زمینه می رسد، نواحی تیره تصویر از بین می روند. همانطور که در مورد مصرف برق تلویزیون مطرح شد، شاید سونی برای افزایش اشباع رنگ و بهبود جزئیات سایه بهتر بتواند افزایش نور بیشتری را نشان دهد. روشنایی بیشتر باعث بهبود جزئیات سایه شده که اثر مبهی را بر روی تصویر ایجاد می کند. سطوح سایه می توانند غلیظ باشند اما به دلیل ماهیت فیلتر صفحه نمایش تفاوت زیادی در کنتراست ایجاد نمی کند. اگرچه فناوری صفحه صفحه ضد تابیش وجود دارد، هر نوری در پس زمینه باعث ایجاد تابش خیره کننده به ویژه در صفحه های تاریک می شود.

به طور کلی، تصویر HD فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اگرچه در یک محیط کنترل نور تاریک بسیار زیبا به نظر می رسد. در این محیط این مدل تلویزیون توصیه می شود. در غیر اینصورت، شاید لازم باشد تا به تنظیمات تصویر استاندارد یا واضح رجوع کرد و بدین ترتیب لبه های کاذب و رنگ غیر واقعی ایجاد می شود. در صورت استفاده از تنظیمات استاندارد یا واضح، حتما ویژگیهای سینمایی و جریان حرکتی Motionflow باید خاموش بوده تا تاری از بین برود. رنگ HD زیاد اشباع نشده و واقعی است. کاهش کنتراست زاویه دید از سال قبل نیز همچنان بعنوان یک مشکل باقی مانده است. صفحه نمایش شفاف که معمولا برای فناوری پلاسما و LCD تولید شده است نه تنها بهتر بوده بلکه ویژگیهای منفی کمتری دارد.

درجه بندی کیفیت تصویر (SD): 10/7

نمایش رنگ واقعی است و این تلویزیون تصویر را از طریق ورودی فیلم کامپوزیت بخوبی پردازش می کند و رنگ و سطح سیاه نیز از بین می رود. زاویه دید و نبود جزئیات در صحنه های تاریک (بویژه با منبع نور پس زمینه) از موضوعات مکرر با برنامه نویسی تعریف استاندارد هستند. در واقع به این برنامه بستگی دارد. فیلمهای روشن در تعریف استاندارد خوب بنظر می رسند در حالیکه جزئیات در فیلمهای تاریک تر نیز مشاهده می شود.

دید تلویزیون سه بعدی: 10/8

به عنوان یکی از ویژگی های برجسته این تلویزیون، فقط باید این دسته ارزیابی شود. محتوای سه بعدی Blu Ray با عینکهای سه بعدی TDG-BR100 سونی مشاهده می شود. در ابتدا لرزش عینک وجود دارد اما بعدا عادت می شود. بعضی اوقات تار شدن در نزدیکی گوشه های پایین شدید شده، اما در کل تجبه سه بعدی خوبی احساس می شود. در برخی از تلویزیونهای سه بعدی سال گذشته هیچ یک علائم مربوط به چشمک زدن عینکها مشاهده نشده اند. در عوض، تصاویر واقعا زنده را می توان مشاهده کرد.

سایر ملاحاظات تصویر

سطح سیاه/ کنتراست/ نسبت کنتراست:

سطح سیاه در مقیاس 027 تا 029 در مقیاس IRE است که نسبت کنتراست کالیبراسیون 1585:1 می باشد. البته باید مراقبت بود که تست فنجان مکشی با دیدن تلویزیون از دور یکسان نمی باشد.

جزئیات سایه تیره:

جزئیات سایه با برنامه نویسی زیاد خوب است. و زمانی ضعیف بوده که منبع نرو محیط و صحنه روی تلویزیون تاریک باشد.

انتقال رنگ/ دقت رنگ:

رنگ بنظ در دنیای تلویزیون امروزی ضعیف است. رنگها با سلیقه افراد همخوانی داشته و اشباع بیشتر و توان نوری بیشتری باید در رنگها وجود داشته باشد.

نمای دید/ دید خارج از محور:

با وجود تست تلویزیونهای LED و LCD، کنتراست زاویه دید در مدل EX720 نیز هنوز یک مشکل تلقی می شود. در 15 تا 20 درجه، سطح سیاه و کنتراست بطور قابل توجهی کم شده و رنگها کمرنگ می شوند. این کار با کاهش زاویه ها ادامه می یابد.

کاهش کنتراست شدید نیست اما آشکار است. این نسخه به کاهش جزئی کنتراست در زاویه های 30 درجه یا بالاتر اشاره می کند.

نور پس زمینه LED:

 با وجود صفحه نمایش خاکستری، نور افقی از لبه LED دیده می شود. بی نظمی در نور پس زمینه در زمان مشاهده محتوا بخوبی دیده می شود.

تاخیر حرکت: اثر حرکت سریع و ناگهانی در صحنه ها با سرعت 240 در موقعیت استاندارد وجود دارد. در طول صحنه های سریع نیز تاخیر حرکتی دیده می شود.

درجه بندی ویژگیها: 10/8.5

ویژگیها: ویژگیهای اضافی EX720 شامل سازگاری سه بعدی، سرعت تازه سازی 240 هرتز، گزینه های کامل اینترنت هستند. مرورگر اینترنت و عملکرد جستجو نیز وجود دارد.

گزینه های اینترنت:

گزینه های اینترنتی سونی درحال پیشرفت هستند. مطالب اینترنت به محض راه اندازی باید دانلود شوند. EX720 شامل Netflix، Crackle، Qriocity، پاندورا، Hulu Plus است. سرعت موقعیت اینترنت در EX720 متوسط می باشد.

از کجا بفهمیم دوربین گوشی خراب شده است؟

ورودیها:

 EX720 دارای انتخاب ورودی وسیعی هستند. 4 ورودی HDMI (1یکی در هر طرف). اتصال اینترنت وایرلس و سیم دار اترنت، یک دسته ورودی قطعات، یک دسته کامپوزیت، 2 اتصال USB.

ملاحظات زیبایی:

ظاهر بزرگ تلویزیون بسیار جالب است و زیبایی و ظرافت ظاهری دارد. نازل قاب آن فقط 1 اینچ ضخامت داشته و پایین پنل به حداقل می رسد و نوار خاکستری همانند مدل سال قبلی را ندارد. EX720 فقط 1.68 اینچ عمق دارد و شامل یک لولای کوچک است که از پایین متصل شده است. 95% تلویزیون فقط 1 اینچ عمق دارد. پایه ایستاده آن سنگین بوده و بخوبی ساخته شده و به آسانی مونتاژ شده است. این پایه 10 درجه به یک طرف می چرخد و امکان چرخش 6 درجه ای را نیز به اطراف دارد.

کنترل از راه دور / عملکرد منو:

اگرچه کنترل از راه دور دارای نور پس زمینه نیست، اما مات بودن آن داز راه دور نیز مشخص می شود. دکمه های جدیدی به مدل امسال افزوده شده از جمله کلیدهای Netflix و Qriocity که دسترسی سریع به گزینه های اینترنت را فراهم می کند. دکمه گزینه ها به تصویر، صدا و سایر کنترلها اشاره نموده و جستجو از طریق سیستم منوی Xross Media Bar کار سختی است. EX720 سنسور هماهنگ سازی مدل سال قبلی را حفظ کرده است و جریان سیگنال را نشان می دهد. این راهنما در سیستم منو به راحتی در دسترس است. تنظیمات تصویر و صدا برای هر ورودی گسسته می باشد.

خروجی صدا:

کیفیت صدا در EX720 خوب نیست. این تلویزیون 46 اینچی ممکن است سیستم سینمای خانگی را نداشته باشد. اکثر افراد به اسپیکرهای داخلی تکیه می کنند. اسپیکرهای 10W * 10W صدای بی کیفیت و ضعیفی را تولید می کنند. ویژگی ClearVoice ممکن است با برخی برنامه ها برای بهبود سطح صدای که ضعیف تولید شده استفاده شود. حالت پویا جلوه های صوتی فراگیر را به شکلی برجسته کرده است که فقط کیفیت صدا را ضعیف نشان می دهد.

تعمیر تلویزیون سونی در محل



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

بدون شک یکی از مهمترین قسمت های هر گوشی همراه، دوربین است که به عنوان یک پارامتر مهم برای خریداران و کاربران گوشی محسوب میشود. البته با پیشرفت هایی که هر روز در حوزه گوشی های همراه رخ میدهد ویژگی های جدیدی به این دستگاهها افزوده میشود. البته دوربین گوشی، یکی از قسمت هایی است که ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. مرکز خدمات نمایندگی رسمی سامسونگ، یکی از موثق ترین و معتبرترین مراکز برای تعمیر دوربین گوشی همراه و تعویض لنز است که می توانید با مراجعه به آن، نسبت به تعمیر دوربین گوشی اقدام کنید.

عملکرد دوربین در مدل های مختلف گوشی های همراه با هم متفاوت است. به این ترتیب که گوشی های آیفون، رنگ ها و جزییات را به صورت کاملا واقعی نمایش میدهند و مدل های دیگر مانند سامسونگ و هواوی نیز  تصاویر را به صورت روتوش شده نمایش میدهند.مهم ترین نشانه هایی که خراب شدن دوربین موبایل را ثابت می کند

برخی از مسائل به خوبی خراب شدن لنز دوربین گوشی را ثابت می کند. به طور مثال کرش کردن دوربین و تیره بودن عکس ها از مواردی است که اکثر مواقع می تواند به دلیل خرابی دوربین گوشی پیش بیاید اما برخی از افراد فکر می کنند دلیل این دو مسئله، پر بودن حافظه داخلی گوشی و کم بودن نور اطراف است! در این قسمت به رایج ترین مشکلاتی که به دلیل خراب شدن دوربین گوشی پیش می آید اشاره می کنیم.

مشکلات صدا در تلویزیون سامسونگ

صدا دادن لنز دوربین گوشی

صدا دادن لنز دوربین گوشی از دسته مشکلاتی است که راه حل آن تنها تعویض دوربین گوشی است. دلایل متفاوتی وجود دارد که در نهایت منجر به این اختلال می شود. به طور مثال خیس شدن دوربین گوشی یا باقی ماندن رطوبت ناشی از خیس شدن از مواردی هستند که اختلالات عجیبی در عملکرد دوربین گوشی ایجاد می کنند. در صورتی که این مشکل در اکثر زمان ها وجود دارد، باید دوربین گوشی را تعویض کنید.

فوکوس خود به خود دوربین یا فوکوس نکردن دوربین

مشکل فوکوس دوربین گوشی سامسونگ بسیار رایج است. گاهی اوقات با تنظیم فوکوس دوربین گوشی سامسونگ این مسئله حل می شود اما در صورتی که این مشکل مدت زمان زیادی ادامه داشته باشد نشان دهنده مشکل اساسی دوربین گوشی است. در صورتی که تحت هیچ شرایطی موفق به فوکوس نمی شوید، باید دوربین گوشی را تعویض کنید. البته فوکوس خود به خود به صورت پیاپی نیز نشان دهنده مشکل جدی دوربین است که برای حل آن باید دوربین گوشی را تعویض کنید.

بسته شدن ناگهانی دوربین

برخی مواقع زمانی که آماده استفاده از دوربین و یا در حال عکاسی هستید ممکن است دوربین به صورت خود به خود بسته شود. این امر نشانه خراب بودن دوربین است و شاید لازم باشد گوشی را ریست کنید یا حافظه کش دوربین را خالی کنید

آسیب دیدن شیشه دوربین

خراب شدن لنز دوربین می تواند باعث تار شدن عکس های ثبت شده با استفاده از آن دوربین شود. خش افتادن یا شکستگی لنز باعث خراب شدن دوربین می شوند و لازم است که برای تعمیر و تعویض آنها اقدام شود.

خارج شدن دوربین از حالت زوم

مساله عدم فوکوس به عنوان یکی از رایج ترین مشکلاتی محسوب می شود که در زمان خراب شدن دوربین ظاهر میشود. گاهی مواقع با تنظیم فوکوس و ریست کردن دوربین می تواند این مساله را حل کرد.

تعویض باتری گوشی



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

مشکلات صدا در تلویزیون سامسونگ، موضوع مقاله ای است که به شما کاربران گرامی ارائه می دهیم. به طور کلی مشکل در صدا را می توان یکی از رایج ترین اختلالات در تلویزیون دانست. البته این مساله بیشتر در هنگام اتصال یک وسیله جانبی به این دستگاه اتفاق می افتد. در برخی موارد نیز، رفع مشکل به وجود آمده کار چندان سختی نبوده و به راحتی امکان پذیر می باشد. در ادامه به ذکر نکاتی در خصوص مشکلات صدا و چگونگی بررسی آن ها جهت تعمیر اختلالات صدا در تلویزیون سامسونگ اشاره می کنیم.

صدا نداشتن تلویزیون در هنگام استفاده از کابل HDMI

قطع ناگهانی صدای تلویزیون

خش خش کردن صدای تلویزیون

 صدا نداشتن تلویزیون در حالت عادی

دلایل صدا نداشتن تلویزیون

اگر مشکل صدای تلویزیون دائمی بوده و با تغییر تنظیمات آن رفع نشود، احتمال خرابی مین برد افزایش می باید. مین برد تلویزیون جایی است که تمامی قطعات از آن دستورات لازم را کسب و اجرا می کنند. مین برد در تلویزیون همانند مادربرد در کامپیوتر عمل کرده و می توان آن را قلب تلویزیون نامید. یکی از قطعاتی که با مین برد ارتباط دارد، سیستم صوتی تلویزیون است.

تعویض شیشه درب مایکروفر

قطع شدن صدای تلویزیون به دلیل خرابی مین برد 

در واقع صدای خروجی از دستگاه توسط مین برد به اسپیکر منتقل می شود. اگر چناچه در این قطعه اختلالی به وجود آید، سیستم صوتی از کار افتاده و تلویزیون صدایی نخواهد داشت. خرابی مین برد ممکن است کلی بوده و نیاز به تعویض داشته باشد و ممکن است تنها یک یا چند قطعه الکترونیکی خراب شده و با تعویض آنها مشکل برطرف گردد.

کابل HDMI

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، یکی از اصلی ترین مشکلات صدا در تلویزیون سامسونگ مربوط به زمانی است که از کابل HDMI استفاده می شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام وصل کردن لپ تاپ و یا دستگاه های دیگر از طریق این کابل به تلویزیون خود، صدا قطع شده است. به عبارت دیگر تلویزیون تصویر مربوطه را ارائه می دهد اما صدا به دستگاه منتقل نمی شود. در این حالت لازم است که پیش از هرچیز، کابل HDMI را بررسی کرده و از سالم بودن و نصب صحیح آن اطمینان حاصل نمایید. چنانچه کابل مشکلی نداشت، برای تعمیر مشکلات صدا در تلویزیون سامسونگ در این وضعیت، نیاز به انجام تنظیماتی در دستگاه هستید. در ادامه نحوه ی این تنظیمات را به شما آموزش می دهیم.

علت قطع شدن صدای گیرنده دیجیتال

 اگر پس از تنظیم دوباره تلویزیون نیز مشکل خرابی صدای دستگاه ادامه دار داشت، دستگاه مورد نظر را آپدیت کنید. احتمال اینکه آپدیت نبودن سیستم عامل درونی تلویزیون کارایی آن را تحت تاثیر قرار داشته باشد، همواره وجود دارد. اما در صورتی که آپدیت سیستم نیز کارساز نبود، تعمیر صدای تلویزیون باید زیر نظر کارشناسان مجرب شکل گیرد. در چنین شرایطی وضعیت مین برد تلویزیون و البته اسپیکرهای تشکیل دهنده تلویزیون مورد بررسی قرار می گیرند. اصابت ضربه، آبخوردگی، نفوذ مایعات شیمیایی و انباشته شدن ذرات گرد و غبار عمده ترین مسائلی هستند که منجر به خرابی اسپیکر و مین برد می شوند.

نمایندگی سامسونگ، وظیفه فروش و تعمیر کلیه محصولات این شرکت را در ایران بر عهده دارد. این مرکز، ضمن برخورداری از نوین ترین تجهیزات و ابزار روز دنیا، از حضور کارشناسان دارای تخصص در بخش های فروش و تعمیرات بهره گرفته است. کارشناسان فروش، به واسطه تسلط کامل بر مختصات فنی انواع محصولات سامسونگ، پاسخگوی سوالات مشتریان محترم در مورد این محصولات هستند.

مرکز تعمیرات سامسونگ



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

مایکروویو وسیله ای با طریقه استفاده راحت برای طبخ و گرم کردن غذا است. شیشه قرار گرفته بر روی درب ماکروفر بسیار با اهمیت است چون به شما اجاره می دهد که وقت طبخ و گرم کردن غذا داخل دستگاه را مشاهده کنید. با بروز ترک یا شکستن روی آن باید به فکر خرید و تعویض شیشه درب مایکروفر باشید.

امواج رادیویی تولید شده در مگنترون حامل انرژی بالا برای گرم کردن غذا است با اینکه طول اشعه تشعشع یافته کوتاه تر از 50 سانتیمتر است ولی برای جلوگیری نشت آن نیاز به تکنسین متخصص و مرکز تعمیراتی ماکروفر خواهید.

خدمات قابل ارائه تعمیر ماکروفر ال جی

  • تعمیر دیود ماکروفر ال جی
  • تعمیر هیتر ذغالی ماکروفر ال جی
  • تعویض فیلترهای چربی ماکروفر

آشنایی با خدمات نمایندگی سامسونگ

  • تعمیرات برد ماکروفر ال جی
  • تعمیر مگنترون ماکروفر ال جی
  • تعمیر سوئیچ های درب ماکروفر
  • تعمیر موتور چرخان سینی ماکروفر
  • تعویض و تعمیر لامپ های ماکروفر
  • تعمیرات صفحه نمایشگر ماکروفر ال جی
  • تعویض قطعات فرسوده با یدکی های اورجینال ال جی
  • تعویض سینی ماکروفر ال جی

انجام مراحل تعمیر ماکروفر

تماس تلفنی  جهت تعمیر ماکروفر و انجام مشاوره توسط تکنسینهای مرکز تعمیرات ال جی

در صورتیکه با مشاوره تلفنی تعمیر ماکروفر یا ماکروویو صورت نگرفت، ظرف مدت کمتر از یک ساعت تکنسین متخصص (تعمیرکار مایکروفر در محل) به محل شما اعزام میگردد .

در اکثر موارد تعمیر ماکروفر در محل انجام میگردد، در غیر این صورت چنانچه نیاز به تعمیر برد الکترونیکی یا تعویض قطعات خاص و یا تست اشعه باشد به کارگاه مجهز بتا سرویس حمل شده و سپس بعد از تعمیر (در کوتاه ترین زمان) به شما تحویل داده میشود.

مرکز تخصصی تعمیر ماکروفر ال جی

با این که اجاق گاز و فر در هر خانه ای از لوازم اصلی پخت و پز به شمار می روند، اما بدون ماکروفر صحیح و سالم، وسایل آشپزخانه شما کامل نخواهد بود.! ماکروفر ها به شما اجازه می دهند تا غذاها را به راحتی گرم کنید و یا موادغذایی نیمه پخته را به سرعت آماده کنید.

ماکروفرهای ال جی، یکی از بهترین وسایل برقی این شرکت هستند که در کنار عمر و کارایی بالا، ویژگی های متعددی نیز در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

کمپانی ال جی در جدید ترین مدل های ماکروفر خود از دستورالعمل های پخت خودکار استفاده کرده است که با بهره گیری از آن ها می توانید اطمینان داشته باشید که علاوه بر مزۀ بهتر، غذایی سالم و مقوی مصرف می کنید.

اگرچه ماکروفرها ممکن است در نگاه مصرف کنندگان، ابزار ساده ای برای پخت و پز باشند، اما این وسایل نیز درست مانند دیگر لوازم آشپزخانه نیاز به سرویس و تعمیر خواهند داشت تا زمان بیشتری در آشپزخانه شما دوام بیاورند! رعایت این نکته در مورد ماکروفرهای ال جی که طبیعتا هزینۀ بیشتری برای خرید دارند، اهمیت بیشتری دارد!

خبر خوب این است که مرکز تعمیرات ال جی، از این پس آمادۀ انجام هرگونه خدمات از تعمیرات جزئی، پیشرفته و یا تعویض قطعات است. ما به بخوبی با مشکلات متداول و ساختار ماکروفرهای ال جی آشنایی داریم و به شما تعهد خواهیم داد که نهایت سعی و تلاش خود را برای بازیابی این وسیله ارزشمند در آشپزخانه شما انجام دهیم.

خدمات تخصصی الجی 

تعویض هارد لپ تاپ اپل



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

سامسونگ در سال ۱۹۳۸ در شهر تائگو توسط بیونگ-چول لی تأسیس شد. کار این شرکت به عنوان صادر کننده غذا آغاز شد و در ابتدا به صادرات ماهی خشک و آرد به چین می‌پرداخت. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ سامسونگ وارد کسب و کارها دیگر شد، از جمله بیمه عمر و تولید منسوجات. شاخه سامسونگ الکترونیکز (Samsung Electronics) در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد. شاخه‌ای که بیش از هر محصولی به تولید تلویزیون می‌پرداخت. فروش اولین تلویزیون سیاه سفید سامسونگ همدر سال ۱۹۷۰ آغاز شد. در دهه ۱۹۷۰ سامسونگ دامنه کار خود را باز هم گسترش داد و به بخش پتروشیمی شد. همچنین تولید انواع ماشین ظرفشویی، یخچال و مایکروویو را آغاز کرد. در دهه ۱۹۸۰ سامسونگ تمرکز بیشتری را بر روی صنایع الکترونیک قرار داد و تولید تلویزیون‌های رنگی، کامپیوترهای شخصی، ضبط صوت و دوربین فیلمبرداری را شروع کرد. این دهه، در عین حال برهه‌ای بود که سامسونگ شروع به صادرات بیشتر محصولات تولیدی خود به آمریکای شمالی کرد. در سال ۱۹۸۹ سامسونگ با بریتیش پترولیوم مشارکتی را ترتیب داد تا شرکت Samsung BP Chemicals تأسیس شود. این شرکت هم اکنون محصولات شیمیایی خود را در کره جنوبی به فروش می‌رساند. در ابتدا و میانه دهه ۱۹۹۰ سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل می‌دهد.

دلایل آب شدن مواد غذایی درون یخچال سامسونگ

یکی از مهم‌ترین دلایل افت سرما و شل شدن مواد داخل فریزر در یخچال فریزر سامسونگ، خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر می‌باشد. لاستیک دور درب یخچال می‌تواند از جایش کنده شود و یا این که پاره شود، که در نتیجه باعث می‌شود تا درب یخچال به درستی بسته نشود. بر طرف کردن این مشکل بسیار آسان و کم هزینه می‌باشد. برای رفع این مشکل، تنها کافیست تا لاستیک دور درب را با استفاده از آب داغ بشوید تا پرزهای احتمالی یا هر مواد زائدی که ممکن است به لاستیک چسبیده باشند، تمیز شوند و سپس قسمت‌های در آمده شده را باید جا بزنید. اما اگر لاستیک دور درب پاره شده بود، بهتر است تا لاستیک دور درب را به طور کامل تعویض کنید.

کثیف بودن سیم پیچ کندانسور

یکی دیگر از علل شل شدن مواد داخل فریزر در یخچال ساید بای ساید سامسونگ، کثیف بودن سیم پیچ کندانسور می‌باشد. سیم پیج کندانسور، به لوله‌های پیچ در پیچی گفته می‌شود که در پشت یخچال قرار دارند. این سیم پیچ‌ها عموماً گرم هستند و وظیفه‌ی دفع گرمای یخچال را به عهده دارند. درون این سیم پیچ‌ها گاز داغ وجود دارد. از آن جایی که این سیم پیچ‌ها در فضای پشت یخچال قرار گرفته‌اند، به راحتی می‌توانند توسط گرد و خاک کثیف شوند. کثیف بودن این سیم پیچ‌ها مانع از دفع گرما می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا درون فریزر، افت سرما داشته باشیم. در نتیجه تمیز کردن مرتب این سیم پیچ‌ها بسیار ضروری می‌باشد.

رایج‌ترین مشکلات گوشی‌های ال جی

مشکلات مربوط به چرخه‌ی انجماد

یکی از مهم‌ترین علل بالا و پایین شدن دمای یخچال، اختلال در اجزای الکترونیکی چرخه‌ی انجماد می‌باشد. این چرخه از رله (برای شروع کار کمپرسور می‌باشد)، ترموستات، سنسور کنترل دما و برد تشکیل شده است. خرابی هر یک از این اجزا باعث می‌شود، تا این چرخه به درستی انجام نشود. برای بررسی سالم بودن هر یک از این اجزا، باید از مولتی متر استفاده کنید. همچنین ممکن است طی این بررسی‌ها متوجه شوید که سیم کشی‌ها شل شده‌اند و یا این که سوخته‌اند، که باید آن‌ها را تعویض کنید.

خرابی سنسور دما یا ترمیستور

اگر سنسور یا ترمیستور یخچال فریزر خراب باشد، نمی‌تواند دمای واقعی در یخچال فریزر را اعلام کند. در نتیجه اگر فضای درون فریزر گرم شود، سنسور نمی‌تواند اطلاعات صحیح را به برد الکترونیکی بفرستد، و در نهایت برد، فرمان خنک سازی، یا چرخش فن و... را صادر نمی‌کند. یکی از راه‌های ساده برای بر طرف کردن این مشکل این است که برای چند دقیقه یخچال فریزر را از برق بکشید و سپس آن را به برق وصل کنید. با این کار ممکن است که دستگاه ری استارت شود و ممکن است مشکل بر طرف شود، در غیر این صورت باید سنسور بررسی شود و در صورت نیاز باید تعویض شود.

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی سامسونگ

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ در تهران و کرج آماده ارائه خدمات سامسونگ از قبیل: یخچال فریزر، ساید بای ساید، کولر گازی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی سامسونگ می‌باشد.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 16 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

چند سالی‌ست که حضور گوشی‌های هوشمند ال جی در زندگی ما پررنگ شده است و بخش مهمی از فعالیت‌های روزانه عده‌ای از مردم در سراسر دنیا وابسته به این تلفن‌های همراه است. پس بدون شک این موضع باعث می‌شود کاربران در هنگام خرید اسمارت فون‌ها دقت بیشتری خرج کنند تا با مشکل روبرو نشوند. در دنیای مارکتینگ، بهترین شیوه این است که ما به سراغ برندهای مطرح جهانی برویم. در این سال‌ها چندین برند مختلف وارد بازار شده‌اند و با هم به رقابت پرداختند. یکی از این برندهای معروف شرکت ال‌جی است.

دلیل هنگ کردن برخی از اپ‌ها در گوشی‌های ال جی چیست؟

همان طور که می‌دانید گوشی تلفن‌های ال جی می‌توانند به مشکلات مختلفی دچار شود. مشکل نرم افزاری گوشی ال جی بیشتر مربوط به سیستم عامل اندروید می‌شود. از جمله اختلالات رایج این است که هنگام کار کردن با یکی از اپ‌ها به صورت ناگهانی و اتفاقی برنامه متوقف شده و یا این که قطع می‌شود و شما به صفحه اصلی گوشی خود منتقل می‌شوید. این اتفاق به طور معمول، زمانی رخ می‌دهد که شما اندروید گوشی خود را بروزرسانی نکرده باشید.

فراموش نکنید که بهترین راه حل برای بروزرسانی اندروید، استفاده از برنامه Play Store است. مشکلات مرتبط با اندروید می‌تواند در قطعی اینترنت و عملکرد نادرست بسیاری از اپ‌ها تأثیر داشته باشد. البته عدم فضای کافی برای ذخیره سازی نیز بسیار مهم است و می‌تواند عامل بروز اختلال در این زمینه نیز شود که روی باز کردن اپ‌ها، بازی‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، بسیاری از فایل‌های صوتی، اسناد و بارگیری‌ها از اینترنت تأثیر گذاشته و سبب کند شدن و یا قطع شدن این پارامترها می‌شود.

یکی از نقاط قوت هر سیستم عاملی مربوط به بروزرسانی‌های به موقع است. در هر آپدیت نرم افزاری، باگ‌های دستگاه و مشکلات نرم افزاری بهبود پیدا می‌کند یا باعث می‌شود سرعت دستگاه افزایش پیدا کند. اما شرکت ال‌جی نشان داده است، علاقه‌ای به آپدیت سیستم عامل اندرویدی نصب شده روی دستگاه‌های خود ندارد. از این رو معمولاً با مرور زمان مصرف باتری گوشی ال‌جی افزایش پیدا می‌کند یا حتی ممکن است باعث خرابی باتری شود. یا طبق گزارش کاربرها دستگاه تلفن همراه نسبت به روزهای اول عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهد و کند می‌شود. متاسفانه شرکت ال‌جی هنوز هیچ عکس‌العملی برای رفع این مشکل از خود نشان نداده است. همچنین چندین مورد عدم راه اندازی مجدد در گوشی‌های LG G7 Thinq و LG G7 بعد از آپدیت از سوی کاربران گزارش شده است.

از کار افتادن صفحه کلید در گوشی‌های ال جی

بسیاری از کاربران از مشکل نرم افزاری گوشی ال جی که مربوط به قفل شدن صفحه کلید است شکایت می‌کنند و می‌گویند که این گوشی‌ها در دراز مدت کیفیت صفحه کلید خود را از دست می‌دهند و دچار از کار افتادن صفحه کلید می‌شوند. حتی ممکن است در مواردی این مشکل به کند شدن عملکرد گوشی نیز منجر شود. برای رفع این مشکل راه کارهای بسیاری پیشنهاد می‌شود.

در صورتی که مشکل اصلی مربوط به صفحه کلید باشد می‌توان با استفاده از نرم افزارهای مختلفی مانند SwiftKey و یا بسیاری از نرم افزارها که در گوگل می‌توان یافت، آن را برطرف کرد. راهکارهای دیگر این است که طبق گفته خود کمپانی ال جی، با یک مرتبه بروزرسانی اندروید این گوشی‌ها می‌توان مشکلات بسیاری، از جمله هنگ کردن صفحه کلید را به طور کلی برطرف ساخت. 

گزینه Force GPU Rendering که از گزینه‌های این گوشی است، می‌تواند این مشکل را نیز حل و فصل کند. برای رسیدن به این گزینه باید از طریق تنظیمات عمومی، درباره تلفن، اطلاعات نرم افزاری اقدام کنید.

خدمات نمایندگی الجی

خرابی یا سوختن برد ال جی:

یکی ازبزرگترین مشکلات گوشی‌های ال‌جی سوختن برد این گوشی‌هاست. گوشی‌هایی که تا قبل از سال 2015 تولید شده‌اند با این مشکل روبرو بودند. عمده این ضعف را درگوشی‌های LG G4 و LG V10 مشاهده می‌شد. با سوختن برد تمام اطلاعات کاربران از بین می‌رفت. این ضعف یکی از دلایل عمده‌ای بود که باعث شد این شرکت کره‌ای بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهد. البته باید ذکر کرد که این مشکل فقط مربوط به گوشی‌هایی‌ست که تا قبل ازسال 2015 تولید شده بودند و در حال حاضر ال‌جی این مشکل را برطرف کرده است. اما بی‌توجهی ال‌جی در برطرف کردن این مشکل نشان داد این شرکت توجه‌ای به کاربران خود ندارد. زیرا این مشکل چندسال پی در پی گریبان گیر مشتریان بود.

مطمئن‌ترین روش پشتیبان گیری

همان طور که می‌دانید قبل از این که سیستم گوشی موبایل خود را بروزرسانی کنید باید به طور کامل از تمامی اطلاعات موجود در گوشی خود یک پشتیبان تهیه کنید. پشتیبان گیری روش‌های مختلف و گوناگونی دارد که باید یک روش مطمئن را برای این کار انتخاب کنید. مشکل نرم افزاری گوشی ال جی در انجام پشتیبان گیری نیز ممکن است سبب از دست دادن بسیاری از اطلاعات شما شود ولی انتخاب یک روش درست و دقیق از تمامی اطلاعات و فایل‌های شما به درستی محافظت خواهد کرد. 

نرم افزارها و اپ‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند پشتیبان گیری را برای شما آسان کنند. یکی از این دسته اپ‌ها Backup & Restor نام دارد. حتی نرم افزار dr.fone نیز برنامه مناسب و مطمئنی است. پس از این که یکی از آن‌ها را از گوگل دانلود کردید می‌توانید تمامی تقویم‌ها، لیست تماس‌ها، تمامی پیام‌های مخاطبین، اطلاعات کامل مخاطبین دفترچه تلفن گوشی شما، فایل‌های رسانه‌ای و... را پشتیبان گیری کنید.

تعمیر گوشی ال جی



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

تعمیرات تبلت ال جی از جمله خدمات تخصصی نمایندگی ال جی می باشد. تبلت ها از جمله لوزام الکترونیک قابل حمل هستند و به همین دلیل بیش از سایر محصولات در معرض خطر قرار دارند. نمایندگی ال جی با علم به این موضوع، برترین متخصصین تعمیرات تبلت ال جی را جذب نموده و به ارائه ی خدمات به کاربران تبلت های ال جی می پردازد. با توجه به مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری متفاوت تبلت ال جی ، تعمیرات این محصول، باید توسط متخصصین و مهندسینی انجام گیرد که تسلط کافی در تعمیرات تبلت داشته و با قطعات سخت افزاری و نرم افزاری تبلت ال جی آشنایی کامل داشته باشند.

تعمیر تبلت ال جی

مهم ترین عواملی که مرکزی را به یک مجموعه ی موفق در زمینه ی تعمیرات موبایل تبدیل می کند، تخصص کافی، تعهد کاری، احترام به مشتری و… است. تعمیر تبلت ال جی و دیگر دستگاه های دیجیتالی در این مجموعه به دست تکنسین مجرب و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز انجام می شود. لازم به ذکر است کلیه ی قطعات تبلت ال جی قابل تعمیر و یا تعویض هستند و با تعمیر دستگاه می توانیم کیفیت سابق دستگاه شما را بازگردانیم.

بیشتر بدانید:

کنتراست در تلویزیون ها

خدمات واحد تعمیرات تبلت ال جی

  • تعمیرگاه تخصصی تبلت ال جی
  • تعمیر هارد تبلت ال جی
  • تعمیرات هارد تبلت ال جی
  • تعمیر باتری تبلت ال جی
  • تعمیرات باتری تبلت ال جی
  • تعمیر باطری تبلت ال جی
  • تعمیرات باطری تبلت ال جی
  • تعمیر تخصصی هارد تبلت ال جی
  • تعمیرات تخصصی هارد تبلت ال جی
  • تعمیر تخصصی باتری تبلت ال جی
  • تعمیرات تخصصی باتری تبلت ال جی
  • تعمیر تخصصی کیبورد تبلت ال جی
  • تعمیرات کیبورد تبلت ال جی
  • تعمیرات تخصصی کیبورد تبلت ال جی
  • تعویض کیبورد تبلت ال جی
  • تعویض تخصصی کیبورد تبلت ال جی
  • تعمیر برد تبلت ال جی
  • خرید قطعات تبلت ال جی

امکان خرید قطعات تبلت ال جی  به صورت حضوری، اینترنتی و یا تماس تلفنی وجود دارد. شما در هر شهری که هستید می توانید سفارش خود را به صورت اینترنتی در هر ساعت از شبانه روز ثبت کنید. در صورتی که قیمت قطعات تبلت ال جی روی سایت وارد نشده است با همکاران ما در مرکز تعمیرات تماس بگیرید.

در صورتی که قطعه ی مورد نظر روی سایت موجود نیست، با همکاران ما تماس بگیرید تا در صورت موجودی در انبار ارسال شود.

نمایندگی رسمی تعمیرات ال جی LG در تهران

نمایندگی رسمی تعمیرات ال جی LG را شرکت گلدیران بر عهده دارد. چنانچه مدت گارانتی لوازم خانگی ال جی شما به پایان رسیده باشد، همچنان این شرکت به پشتیبانی از محصولات ال جی میپردازد.

مرکز تعمیرات با استفاده از قوانین مشتری مداری و بیش از نیم قرن سابقه در حوزه تعمیرات به حفظ و ارتقا کیفیت خدمات لوازم خانگی ال جی میپردازد.

برای آشنایی بیشتر با نمایندگی رسمی تعمیرات ال جی LG در تهران، میپردازیم به مختصری از تاریخچه شرکت ال جی.

شرکت الجی در تاریخ اول اکتبر سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار تأسیس گردید.

در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۱۹۵۹ با تولید اولین رادیو کره‌ای به عنوان پیام آور آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد.

این شرکت در ماه نوامبر ۱۹۶۲ اولین  تلفن کره‌ای، در ژانویه ۱۹۶۵ اولین یخچال کره‌ای، در اوت ۱۹۶۶ اولین  تلویزیون سیاه و سفید کره‌ای و در سپتامبر ۱۹۶۸ اولین تهویه مطبوع کره‌ای را ساخت.

نمایندگی تعمیرات الجی 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

زمان خرید تلویزیون ممکن است هنگام خواندن ویژگی های آن کنتراست را مشاهده نمایید. به بیان ساده تر کنتراست یک قابلیت است که با وجود آن کیفیت تصاویر چندین برابر می شود. وجود این قابلیت در کیفیت تصاویر نقش مهمی دارد. قدرتمند بودن قابلیت کنتراست می تواند تصاویر با کیفیت را پدید بیاورد.

کنتراست چیست؟ 

Contrast Ratio یا کنتراست جزوه مشخصات صفحه نمایشگر تلویزیون می باشد. به طور کلی کنتراست به معنای روشنایی درخشان ترین رنگ (رنگ سفید) و روشنایی تاریک ترین رنگ (رنگ سیاه) می باشد. به بیان ساده تر هرچه نسبت کنتراست مطلوب تر و بالا تر باشد رنگ ها نیز از کیفیت بالا تر و روشنایی بیشتری برخوردار هستند.

اما از کجا بفهمیم تلویزیون کنتراست بالایی دارد یا خیر؟ زمانی که شما در یک محیط کم نور یا پر نور تلویزیون را تماشا می کنید نباید کیفیت تصاویر پایین بیاید و مانند قبل باید تصاویر از کیفیت مناسب برخوردار باشند.

نکات مهم در تعمیر بلندگوی لپ تاپ

امروزه تلویزیون های OLED که نسل جدید تلویزیون هاست از کنتراست بالایی برخوردار است. به این صورت که عدد کنتراست آن ها تا 1500 نیز می رسد. در تلویزیون های OLED و Ultra HD رنگ ها از عمق بیشتری برخوردارند.

کنتراست با کیفیت بالا 

در عکس زیر کنتراست بالا را مشاهده می کنید. کنتراست بالا در حقیقت طیف گسترده ای از نور های تیره و روشن را ارائه می دهد. در کنتراست بالا عکس ها با نور مناسب تری بوده . رنگ ها نیز طبیعی تر خود را نشان می دهد عمق رنگ ها نیز بیشتر خواهند بود.

کنتراست با کیفیت پایین 

در عکس زیر همانطور که مشاهده می کنید قسمت های تیره و روشن تمایز خاصی ندارند. نتیجه ی این یکنواختی عکس زیر می باشد که جلوه ی خاصی را به نمایش نمی گذارد. در کنتراست پایین ممکن است رنگ ها طبیعی بودن خود را نشان ندهند و روشنایی مطلوب را نداشته باشند. در تصاویر سیاه  و سفید نیز به دلیل پایین بودن این قابلیت ممکن است دچار یکنواختی و کسلی در مشاهده ی تصاویر شوید. پس کنتراست پایین در ارائه ی تصاویر توانایی مناسب را ندارد.

جالب است بدانید که این کنتراست پایین در تلویزیون آزاردهنده است اما در عکاسی ممکن است بسیار لذت بخش باشد و با این ضعف عکاسان بتوانند عکس های هنری خاصی را تهیه نمایند مثل عکس ها زیر.

همان طور که مشاهده می کنید به دلیل عدم وجود مرز بین رنگ سیاه و سفید و یکنواختی آن ها می تواند از این عکس لذت برد. در حالی که در تصاویر تلویزیونی این یکنواختی نوعی ضعف می باشد.

حرف آخر

کنتراست می توان به تصاویر جان بدهد و رنگ ها را طبیعی تر و مطلوب تر نشان دهد. به راحتی می توانید با این قابلیت از تماشای فیلم ها و ویدئو ها لذت ببرید.

تعمیرات تلویزیون شارپ

تعمیرات گوشی اچ تی سی

نمایندگی اپل



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

در هنگام بروز مشکل در بلندگوی لپ تاپ ، گاهی ممکن است صدا از بلندگوی لپ تاپ واضح شنیده نشود یا یکی از بلندگوها کار نکند. اگر هنگام تعمیر بلندگوی  لپ تاپ متوجه شدید که صدای لپ تاپ غیر طبیعی و گنگ و نامفهوم است علت این موضوع را میتوان در موارد زیر جست وجو کرد:

اختلال نرم افزاری

 اگر هر دو صدای شنیده شده از بلندگو ها و هدفون غیر طبیعی باشد احتمالا نرم افزار مربوط به کارت صدا خراب شده است. برای رفع این عیب باید نرم افزار راه انداز کارت صدا را از نو نصب کنید . اگر با نصب نرم افزار راه انداز مشکل حل نشد بهتر است سیستم عامل قبلی را حذف نموده و آن را از نو نصب کنید. در تعمیر بلندگوی لپ تاپ باید متخصصین به اختلالات نرم افزاری توجه ویژه داشته باشند.

کارت صدا معیوب است

اگر نصب مجدد نرم افزار ها کمکی به حل مشکل نکرد، احتمالا کارت صدا خراب شده است.از آنجایی که کارت صدای اغلب لپ تاپ ها آنبرد است دو گزینه پیش رو خواهید داشت : اگر لپ تاپ شما دارای شکاف آزاد Mini PCI  باشد میتوانید یک کارت صدای مجزا بروی این شکاف نصب کنید.

از یک کارت صدای خارجی استفاده نمایید

یکی از بلندگو های لپ تاپ صدایی خش دار و همراه با ترق ترق از خود تولید میکند و نصب مجدد نرم افزار راه انداز کارت صدا و سیستم عامل ویندوز نیز این مشکل را بر طرف نمیکند.

علت خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی اندروید چیست؟

بلندگوی لپ تاپ خراب شده است

 صدای لپ تاپ را با یک هدفون استریو تست کنید. اگر یکی از دو گوشی دارای صدای طبیعی بود، برد صوتی سالم است و مشکل مربوط به یکی از بلندگو ها میباشد که باید یکی از انها را تعمیر و تعویض کرد.یکی از بلندگوهای لپ تاپ کار نمی کند اما بلندگو ی دیگر به خوبی کار میکند. در این مورد باید به بخش تنظیمات صدای لپ تاپ مراجعه کنیم.

تنظیمات صدای لپ تاپ به هم خورده است

بدین منظور به بخش تنظیمات رفته و بررسی کنید که هر دو بلندگو وصل باشند و صدای یکی از بلندگو ها قطع نباشد. همچنین ممکن است زبانه توازن صدا به سمت یکی از بلندگو ها متمایل شده و سبب قطع بلندگوی دیگر شده باشد. لذا جهت تعمیر بلندگوی لپ تاپ تنظیمات صدا را بررسی نمایید.

یکی از بلندگو ها خراب است

در حالی که لپ تاپ در حال پخش یک فایل صوتی است، یک هدفون استریو به ان وصل کنید. اگر صدا از هر دو گوشی هدفون دریافت شود مشخص میگردد که یکی از بلندگو های لپ تاپ خراب است و باید تعویض شود. همان گونه که ذکر شد در این موارد مهم ترین راه کار جهت تعمیربلندگوی لپ تاپ ، تعویض بلند گو می باشد.

تعمیر لپ تاپ hp

تعمیر لپ تاپ لنوو

تعمیر پرینتر اپسون



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

 

یکی از مشکلات عجیبی که برخی از کاربران گوشی های اندرویدی با آن رو به رو می‌ شوند مسئله‌ ای تحت عنوان سیاه شدن صفحه نمایش گوشی است که اصطلاحا به آن The Black Screen of Death گفته می ‌شود. اما راه حل این مسئله چیست؟

منظور از خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی چیست؟ 

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشد که در حین استفاده از گوشی ناگهان صفحه نمایش آن خاموش و کاملا سیاه شود و دستگاه قابل استفاده نباشد! به این اتفاق که متاسفانه بنا به دلایل مختلف و گاها حتی نامعلومی در گوشی های اندرویدی رخ می ‌دهد، اصطلاحا The Black Screen of Death گفته می ‌شود که ما آن را سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی خطاب می ‌کنیم.

اما دلیل بروز این مشکل در گوشی های اندرویدی چیست؟ چه علائمی می ‌توانند نشان دهند که احتمال بروز این مسئله در گوشی وجود دارد؟ برای مقابله و رفع این مشکل چه کنیم؟

نشانه های اصلی ایجاد مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش 

قبل از اینکه مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی به طور کامل نمایان شود، اغلب نشانه های خاصی به وجود می‌ آیند که می‌توان آن ها را علائمی مبنی بر احتمال بروز مشکل مذکور دانست. برخی از اصلی ترین علائم بروز این مشکل شامل موارد زیر می‌شود:

  • سو سو زدن صفحه نمایش و عدم کار کردن تاچ گوشی
  • فریز و هنگ کردن بیش از حد گوشی
  • ریستارت شدن خودکار گوشی و افت ناگهانی مقداری از درصد شارژ باتری
  • کرش های پی در پی اپلیکیشن ها

موارد فوق تنها بخشی از علائمی هستند که می ‌توانند زنگ خطری برای افزایش احتمال بروز مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش گوشی شما باشند. البته دقت داشته باشید که بروز هر یک از اتفاق های فوق نمی ‌تواند 100 درصد نشان دهد که شما با مشکل سیاه شدن صفحه نمایش رو به رو خواهید شد.

دلیل بروز این مشکل در گوشی های اندرویدی چیست؟ 

اما به نظر شما چه دلایلی منجر می‌ شوند که مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش در گوشی پدیدار شود؟ به بیان دیگر دلایل موثر در وقوع این خرابی کدامند؟ برخی از اصلی ترین دلایلی که می ‌توانند در بروز این مشکل موثر باشند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نصب اپلیکیشن های مخرب و دارای باگ و بد افزار
  • عدم جداسازی شارژر از گوشی بعد از فول شارژ شدن باتری آن
  • استفاده از شارژرهای نامرغوب
  • استفاده از باتری قیک یا جعلی
  • قدیمی بودن باتری و اتمام عمر مفید آن

دلایل فوق تنها بخشی از دلایلی هستند که می ‌توانند منجر به بروز مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی شوند. دلایل دیگری هم ممکن است در این راستا تاثیرگذار باشند.

چطور اطلاعات داخل حافظه گوشی را نجات دهیم؟ 

اما تصور کنید که مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی برای شما رخ داده است! حالا تکلیف اطلاعاتی که در حافظه دستگاه ذخیره شده بودند چه می ‌شود؟ آیا هیچ راهی وجود دارد که با استفاده از آن بتوانید اطلاعات داخلی گوشی را ریکاور کرده یا حداقل از گوشی به کامپیوتر منتقل کنید؟ برای انجام این کار برنامه (Dr.Fone – Recover) می‌تواند به شما کمک کند، اما نباید مدعی شد که با این برنامه به صورت تضمینی قادر به بازیابی و انتقال تمام دادها های گوشی به کامپیوتر خواهید بود، اما در هر صورت امتحان کردن آن بد نیست! با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید به صفحه دانلود برنامه مذکور مراجعه کنید.

به منظور استفاده از این برنامه و ریکاور کردن اطلاعات گوشی که با مشکل سیاه شدن صفحه نمایش رو به رو شده، کافیست گوشی را با کابل مناسب به کامپیوترتان متصل کنید و سپس برنامه (Dr.Fone – Recovery) که قبلا روی سیستم نصب شده بود را اجرا نمایید. سپس مراحلی که برای ریکاوری دیتای گوشی و انتقال آن ها به حافظه کامپیوتر شرح داده شده را طی کنید. بدین ترتیب اطلاعات گوشی شما نجات پیدا می‌ کنند. البته طبق بررسی ما برنامه مذکور بیشتر با برخی مدل های گوشی های سامسونگ سازگاری داشته و در تمام گوشی های موبایل نتیجه مطلوب را به همراه نخواهد داشت. بنابراین به این روش به عنوان تیری در تاریکی نگاه کنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی 

اما چطور می‌ توانیم مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی را رفع کنیم؟ برای انجام این کار چندین راه حل معرفی می‌ کنیم و نحوه استفاده از هر کدام آن ها را شرح خواهیم داد. شما با طی کردن مراحل و راه حل هایی که در هر قسمت شرح داده شده احتمالا قادر به رفع مشکل سیاه شدن نمایشگر گوشی خواهید بود.

روش اول: حذف پارتیشن حافظه کش گوشی 

با حذف پارتیشن حافظه کش (Cache) گوشی های اندرویدی در اغلب موارد مشکل خاموش شدن خودکار نمایشگر رفع می ‌شود. بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم در اولین قدم مراحل زیر را طی کنید:

در قدم نخست باید وارد حالت ریکاوری (Recovery Mode) گوشی خود شوید و اطلاعات حافظه کش (Cache) دستگاه را به طور کاملا حذف نمایید. انجام این کار در خیلی از موارد منجر به رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی می ‌شود. اما چطور وارد حالت ریکاوری شده و حافظه کش گوشی را کاملا حذف کنیم؟ برای انجام این کار ابتدا اگر گوشی خاموش نیست، آن را خاموش کنید.  دکمه های افزاری صدا (Volume Up)، پاور (Power) و هوم (Home) گوشی را به طور همزمان فشرده و نگه دارید. مشاهده خواهید کرد که گوشی شما وارد حالت ریکاوری (Recovery Mode) می‌شود.

نکته: ممکن است در برخی گوشی ها برای فعال سازی حالت ریکاوری نیاز به فشردن دکمه های دیگر و طی کردن مراحل متفاوتی وجود داشته باشد. برای اینکه با نحوه دقیق فعالسازی حالت ریکاوری در مدل گوشی خودتان آشنا شوید، کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید.

زمانی که وارد حالت ریکاوری شدید، با فشردن دکمه های افزایش و کاهش صدا می‌توانید مابین گزینه های مختلفی که وجود دارد جهش داشته باشید. بدین ترتیب به گزینه Wipe Cache Partition مراجعه و با فشردن دکمه پاور آن را انتخاب نمایید. در این شرایط یک پیغام برای تایید حذف حافظه کش گوشی ارائه می ‌شود که باید در آن گزینه Yes را انتخاب کنید. حال که حافظه کش گوشی پاک شد، روی گزینه Reboot system now بروید و با انتخاب آن، دستگاه را ریستارت کنید. گوشی شما ریستارت می‌شود و احتمالا مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش آن برطرف خواهد شد. اگر این مشکل همچنان پابرجا بود که راه حل هایی که در ادامه شرح داده می‌شوند استفاده نمایید.

روش دوم: حذف اپلیکیشن های مخرب و بدافزارها 

همانطور که قبلا هم گفتیم نصب بودن اپلیکیشن های مخرب و بد افزارها می‌توانند منجر به بروز مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی شود. بنابراین با شناسایی و حذف این اپلیکیشن های مخرب می‌توان مشکل به وجود آمده را برطرف کرد. اما بخش سخت کار مربوط به شناسایی آن اپلیکیشن مخرب می ‌شود! چطور می ‌توانیم اپلیکیشن مذکور را پیدا کنیم؟ شما ابتدا باید لیستی از اپلیکیشن های اخیری که در گوشی نصب کردید و فکر می ‌کنید که احتمال دارد در بروز مشکل سیاه شدن صفحه نمایش دستگاه موثر باشند را ایجاد نمایید و حتی اگر شده راضی به حذف کل اپلیکیشن های دستگاه برای یافتن منشا مشکل و برطرف کردن آن باشید. برای حذف اپلیکیشن ها هم می‌توانید از حالت سیف مد (Safe Mode) اندروید استفاده کنید. بنابراین:

ابتدا گوشی خود را خاموش کنید و سپس مجددا به صورت عادی آن را روشن نمایید. زمانی که گوشی در حال روشن شدن یا اصطلاحا بوت است، لوگوی شرکت سازنده گوشی نمایش داده می‌شود. به محض اینکه این لوگو را دیدید دکمه کاهش صدا (Volume Down) را فشرده و نگه دارید تا لاک اسکرین گوشی نمایان شود. بدین صورت گوشی در حالت سیف مد (Safe Mode) قرار خواهد گرفت. برای اطمینان از این مسئله بخش زیرین صفحه نمایش را بررسی کنید و به نبال عبارت Safe Mode باشید. زمانی که در این حالت گوشی اجرا شود، عبارت مذکور روی نمایشگر دستگاه نشان داده خواهد شد.

سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

حالا که در حالت سیف مد هستید باید اپلیکیشن هایی که تصور می‌ کنید مخرب هستند و می‌ توانند در بروز مشکل خاموش شدن صفحه نمایش گوشی موثر باشند را حذف نمایید. می‌ توانید در این مرحله یک به یک اپلیکیشن هایی که فکر دارید در به وجود آمدن مشکل دخیل هستند را حذف و سپس با راه اندازی گوشی در حالت نرمال، عملکرد دستگاه را بررسی نمایید و اگر مشکل رفع نشد دوباره اپلیکیشن مشکوک بعدی را حذف و به همین ترتیب ادامه دهید تا اپلیکیشن مخرب اصلی پیدا شود.

اما برای ساده تر شدن کار می ‌توانید در همین مرحله کل اپلیکیشن هایی که تصور می‌کنید ممکن است در به وجود آمدن مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش دستگاه تاثیرگذار باشند را حذف کنید. برای حذف هر اپلیکیشن کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Applications Manager را انتخاب کنید.
  • اپلیکیشن مشکوک مورد نظر را از لیست انتخاب کنید.
  • گزینه Uninstall را انتخاب نمایید و با حذف اپلیکیشن موافقت کنید.

بعد از اینکه اپلیکیشن های مخرب را حذف کردید، دستگاه را با استفاده از دکمه پاور ریستارت کنید. به احتمال زیاد اگر دلیل بروز مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی شما با نصب بودن اپلیکیشن مخرب ارتباط داشته باشد، مشکل رفع می‌ شود.

اگر با انجام دادن موارد و روش های قبل مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی رفع نشد، توصیه می‌کنیم دستگاه را فکتوری ریست کنید. با فکتوری ریست کردن گوشی تمام اطلاعات آن حذف و تنظیمات دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می ‌شوند. تقریبا در 80 درصد مواقع انجام این کار مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش گوشی های اندرویدی را برطرف می‌ کند. به منظور انجام این کار باز هم باید وارد حالت ریکاوری مد شوید. بنابراین گوشی را خاموش کنید و سپس دکمه های افزاری صدا (Volume Up)، پاور (Power) و هوم (Home) را به طور همزمان فشرده و نگه دارید تا دستگاه در حالت ریکاوری مد اجرا شود.

گزینه wipe data/factory reset را انتخاب کنید و با انجام فکتوری ریست موافقت نمایید. در این حالت باید چند دقیقه‌ ای منتظر بمانید تا گوشی فکتوری ریست شود و سپس به صورت خودکار ریستارت گردد. به احتمال بسیار بالا پس از ریستارت گوشی مشکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش دستگاه برطرف می‌شود.

اگر شکل خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش گوشی رفع نشد چه کنیم؟ 

اگر بعد از انجام تمام کارهای فوق و حتی فکتوری ریست هم مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش گوشی شما رفع نشد، مطمئن مسئله با سخت افزار دستگاه ارتباط دارد، بنابراین باید آن را به تعمیرکار مجربی واگذار کنید.

تعمیر موبایل اپل

تعمیر گوشی هواوی

تعمیر ماکروویو



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

امروزه یکی از مشکلات متداولی که برخی کاربران دستگاه های کپی، در زمان چاپ با آن مواجه می شوند سیاه شدن صفحه می باشد، این مشکل معمولا در انواع پرینترهای لیزری و جوهرافشان دیده می شود. عوامل متعددی  در بروز چنین مشکلاتی دخیل هستند و قطعات زیادی هستند که در صورت درست کار نکردن ممکن است این مشکلات را دامن بزنند. گاهی سیاهی و خطوط تار روی کاغذ به قدری زیاد است که تصویر کاملا ناخوانا میشود.

از آن جا که دستگاه های کپی در ادارات و شرکت ها کاربرد بسیار زیادی دارد بروز چنین مشکلی می تواند در عملکرد کلی سازمان اختلال ایجاد کند. از آن جا که ساختار چنین دستگاهی پیچیده است حل مشکل حتما نیاز به کمک گیری  از مراکز و متخصصان خبره در این امر را دارد. معمولا این مشکلات از کارتریج دستگاه کپی نشات می گیرد.

دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی 

تنظیمات اشتباه : از مهم ترین دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی گاهی اشتباه در تنظیم تراکم رنگ آن است یعنی وقتی که تراکم رنگ بر روی بسیار تیره تنظیم شده باشد. این مسئله کاملا طبیعی است و کابران می توانند برای کم کردن این تراکم به روش دستی اقدام کند و یا حالت تراکم خودکار را امتحان کند. البته در این زمان بهترین راهکار مراجعه به مرکز تعمیر و سپردن آن به تعمیرکار و متخصص حرفه ای می باشد تا در کمترین زمان ممکن اقدام به برطرف سازی آن کنند تا از صدمات جبران ناپذیری بعدی جلوگیری شود.

آب خوردگی صفحه تلویزیون

اختلال در نقاط اتصال چاپگر 

یکی  دیگر از مشکلات متداول دیگر که گریبان گیر دستگاه های کپی می شود اتصالات داخلی دستگاه کپی می باشد و این امر موجب این می شود که بعد از پرینت گرفتن کاغذ سیاه می شود و ظاهر زشتی پیدا می کند. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال در واشرهای سر سیلندر دستگاه کپی باشد که حل آن حتما نیاز به مراجعه به تعمیرکار و متخصص با تجربه دارد.

کثیف شدن هد دستگاه کپی 

از دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی می توان به کثیف بودن هد دستگاه اشاره کرد که برای برگرداندن کیفیت چاپ حتما نیاز به تمیز شدن دارد.

پر شدن سطل زباله دستگاه کپی 

از مشکلات دیگر که می تواند دلیل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی را رقم بزند، پر شدن سطل زباله دستگاه کپی باعث ایجاد لایه های سیاهی بر روی کاغذهای چاپ شود که از بالا به پایین کاملا مشهود است.

برخی مشکلات فیوزینگ 

احتمال دارد عدم کارکرد صحیح فیوزینگ دستگاه کپی هم به  سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی بینجامد که باید توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

راه های حل مشکل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

همانطور که در ابتدای مطالب گفته شد بیشتر مشکل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی مربوط به کارتریج است که نیاز به شارژ و تعمیر دارد که در این صورت باید خیلی با دقت و احتیاط انجام شود تا موجب کثیف شدن اجزای دستگاه کپی نشود.

تعمیر فتوکپی شارپ

تعمیر پلاتر اپسون

تعمیرات سانترال



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

آب خوردگی صفحه تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی معمولا در دو حالت ایجاد می شود یکی در هنگام بازی کودکان و دیگری در هنگام تمیز کردن تلویزیون .

در هر دو حالت آب یا مایع تمیز کننده که روی پنل تلویزیون پاشیده شده به مقدار بسیار کم از فاصله بین صفحه نمایش و قاب تلویزیون وارد شده و با توجه به قرار گرفتن فلت های منتقل کننده تصویر و برد آدرس در بخش پایینی دستگاه با ایجاد اتصال بین پین های فلتهای منتقل کننده اطلاعات تصویر که ارتباطهای میلی متری و میکرو میلی متری با هم دارند باعث آسیب رسیدن به مجموعه پنل تلویزیون می شود.

اطلاعات تصویردر چند مرحله پردازش می شود و در آخر توسط چند کانال ارتباطی که فلت نامیده می شود به پنل صفحه نمایش منتقل می شود، این فلتها که ولتاژ کار پنل تلویزیون و اطلاعات تصویر را منتقل می کنند عایق هستند اما در محل اتصال به برد آدرس آخرین برد که اطلاعات تصویر از آن به صفحه نمایش منتقل می شود این پوشش عایق وجود ندارد و مایع نفوذ کرده به داخل تلویزیون در اینجا باعث اتصال مدارات مختلف به هم می شود و به غیر از خرابی های الکترونیکی باعث ایجاد جرقه و سوختگی فیزیکی و سولفاته شدن مدارات می شود.

تعمیر در محل آب خوردگی صفحه تلویزیون

هر فلت وسیله انتقال یک نوار عمودی از تصویر است و این نوار به تعداد زیادی خط تقسیم می شود ورسیدن مایعات که رسانا هستند به پنل که به اصطلاح آبخوردگی پنل تلویزیون نامیده می شود ممکن است عیوب متفاوتی را ایجاد کند.

اگر آبخوردگی تلویزیون در حالت خاموش اتفاق افتاد بهترین حالت روشن نکردن تلویزیون است اما اگر تلویزیون روشن شد و آبخوردگی باعث ایجاد ایراد شد هم هراندازه تلویزیون زمان کمتری کار کند آسیب کمتری به دستگاه وارد می شود و تعمیر تلویزیون آب خورده هزینه کمتری دارد.

تعمیر تلویزیون آب خورده

برای تعمیر تلویزیون آب خورده، ابتدا باید فلتهای آسیب دیده را بررسی و قابلیت ترمیم و یا نیاز به تعویض آنها را مشخص کرد و فلتهایی را که آسیب کمتری دیده اند را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کرد. البته این تاکید بر بررسی و دقتی که در تعویض یا تعمیر به آن اشاره می کنیم بدلیل ظرافت بسیار زیاد این بخشها است به طوری که در اتصال فلتها به پنل در میلیمتر 20 کانال ارتباطی وجود دارد که ممکن است تعدادی آسیب دیده و تعدادی سالم باشند.

آموزش تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون ۷ پلاس

در صورتی که فلتهای آسیب دیده قابلیت تعمیر نداشته باشند و یا آسیب دیدگی طوری باشد که بعد از تعمیر ایراد به طور کامل برطرف نشود مثلا تصور خط رنگی داشته باشد باید فلت معیوب تعویض شود که این تعویض نیازمند داشتن دستگاه وکیوم پرس و لوازم خاص و از همه مهمتر داشتن دقت و ظرافت کاری است.

بعضی مواقع آب خوردگی صفحه تلویزیون باعث خرابی برد درایور اطلاعات تصویر که با نام TFT یا T CON آن را می شناسیم می شود که خرابی این برد هم در نوع خود بسته به برند و مدل دستگاه عیوب مختلفی از خرابی تصویر تا روشن نشدن دستگاه را در تلویزیون های مختلف ایجاد می کند .برای نمونه تلویزیون ال ای دی سونی با مدل KLV-46EX720 عموما در هنگام آبخوردگی دچار خرابی برد T CON می شود و در اثر خرابی این برد دستگاه روشن نمی شود.

جهت جلوگیری از آبخوردگی تلویزیونهای LED و LCD نکات زیر را رعایت کنید :

  • از اسپری کردن مایع پاک کننده روی صفحه تلویزیون اکیدا خودداری کنید.
  • از قرار دادن مایعات در نزدیک تلویزیون خودداری کنید.
  • درصد زیادی از تلویزیون های آبخورده در هنگام بازی کودکان آسیب دیده اند: مراقبت های لازم را انجام دهید.

تعمیر تلویزیون اسنوا

تعمیرات لپ تاپ ایسر

تعمیر پلاتر hp



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

روی لنز دوربین پشت یا اصلی آیفون 7 پلاس اپل (Apple iPhone 7 Plus) یک لایه شیشه محافظ نصب است که جنس آن به گونه ‌ای انتخاب شده که مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن دارد. این شیشه محافظ سبب می ‌شود لنز دوربین پشت گوشی مستقیما با اشیای و اجسام خارجی در ارتباط نباید و بر روی آن خط و خش یا شکستگی ایجاد نشود. 

 

مختصری درباره این آموزش

عویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون در شرایطی انجام می‌گردد که بنا به هر دلی روی شیشه مذکور خط و خش هایی به وجود آید یا شیشه مذکور بشکند.در ادامه این مطلب می ‌خواهیم به آموزش مرحله به مرحله و تصویری نحوه تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون بپردازیم. فراموش نکنید که برای تهیه ابزارها و همچنین قطعاتی که به منظور تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون به آن ها نیازمند هستید، می‌توانید به فروشگاه موبایل کمک مراجعه نمایید. همچنین در صورتی که بنا به هر دلیل قادر به تعویض شیشه لنز دوربین گوشی نبودید، می‌توانید با ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک انجام این کار را به کارشناسان ما واگذار نمایید.

مرحله 1: باز کردن دو پیچ لبه زیرین

  • نکته: پیش از اینکه پروسه تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون 7 پلاس را شروع کنید، شارژ باتری گوشی مورد نظر را کاملا خالی کرده یا حداقل به کمتر از 25 درصد برسانید. هرچقدر شارژ باتری کمتر باشد، ریسک و احتمال بروز حوادثی همچون آتش گرفتن و انفجار باتری کمتر می‌ شود.
  • آیفون 7 پلاس تعمیری را خاموش کنید.
  • دو پیچ 3.4 میلیمتری که در عکس با رنگ قرمز مشخص شده‌اند را از لبه زیرین قاب گوشی باز کنید.
  • نکته: باز کردن آیفون و تعمیر آن در حالت عادی منجر به از بین رفتن لاستیک های آب بندی و عایق لبه های قاب گوشی شده و بدین ترتیب منجر به افزایش حساسی دستگاه در قبال نفوذ آب و مایعات می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله می‌توانید بعد از تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون ، لاستیک آب بندی جدیدی را در لبه قاب گوشی نصب کنید که در بخش مناسب در مورد آن صحبت می‌کنیم.

مرحله 2: اعمال گرما به لبه پایین قاب

  • با سشوار، آی‌اوپنر یا هیتر به لبه زیرین قاب آیفون گرمای نسبتا ملایمی اعمال کنید. سعی کنید گرما فقط به لبه زیرین قاب گوشی اعمال شود و تا حد امکان روی ال سی دی و تاچ آیدی آیفون اعمال نگردد.

مرحله 3: نصب ساکشن کاپ

  • ساکشن کاپ را به گونه‌ای روی نمایشگر آیفون نصب کنید که بیشتر نزدیک به لبه زیرین گوشی باشد.
  • نکته: دقت کنید که لبه های ساکشن کاپ روی دکمه هوم آیفون قرار نگیرد.

مرحله 4: باز کردن لبه زیرین قاب

  • دستگاه را به گونه ‌ای روی میز کارتان بخوابانید که صفحه نمایش آن رو به سمت بالا قرار داشته باشد. به آرامی گیره ساکشن کاپ را با انگشت خود بگیرید و سعی کنید بخشی از دستتان را روی ال سی دی گوشی تکیه‌گاه نمایید تا از جابجایی ناخواسته گوشی جلوگیری شود.
  • نوک اسپاتول را مثل عکس اول با دست دیگرتان به گونه‌ای روی لبه زیرین قاب iPhone 7 Plus قرار دهید که روی لبه قاب پشت گوشی بنشیند.
  • به آرامی ساکشن کاپ را به سمت بالا بکشید و سعی کنید تمرکز نیرو کششی روی لبه زیرین قاب گوشی معطوف باشد. همزمان با کشیدن ساکشن کاپ با دست دیگرتان و اسپاتول سعی کنید لبه زیرین قاب پشت آیفون را روی میز کارتان نگه دارید. شدت نیروی کششی را به تدریج تا جایی افزایش دهید که یک شکاف کوچک در لبه زیرین قاب و مابین قاب پشت و پنل جلوی آن به وجود آید. نوک اسپاتول را در این شکاف فرو ببرید. محل فرو بردن نوک اسپاتول باید دقیقا از بالای سوکت شارژ گوشی باشد.
  • نکته: به هیچ وجه نوک اسپاتول را بیش از اندازه در لبه ها فرو نکنید. چون ممکن است به سیم فلت دکمه هوم گوشی آسیب وارد شود.
  • نکته: اگر با کشیدن ساکشن کاپ هیچ شکافی در لبه زیرین ایجاد نشد، یک بار دیگر مرحله 2 را تکرار کنید (به لبه زیرین گوشی گرما بدهید) و سپس دوباره برای انجام مرحله 4 تلاش کنید.
  • اسپاتول را به اندازه 90 درجه بچرخانید تا نوک آن به صورت عمودی تغییر حالت دهد و بدین ترتیب لبه زیرین آزاد و باز می‌شود.

مرحله 5: شل کردن لبه سمت چپ قاب آیفون

  • نوک اسپاتول را دوباره 90 درجه بچرخانید و از حالت عمودی به حالت افقی تغییر دهید.
  • نوک اسپاتول را خیلی آرام از لبه زیرین قاب گوشی به لبه سمت چپ آن منتقل کنید و در این بخش به صورت رفت و برگشت حرکت دهید تا گیره های لبه سمت چپ قاب دستگاه آزاد شوند و این بخش از قاب گوشی شل گردد.
  • نکته: به هیچ عنوان نوک اسپاتول را بیش از اندازه در لبه قاب گوشی فرو نبرید چون ممکن است به کانکتور های و قطعات داخل دستگاه آسیب وارد شود.

مرحله 6: شل کردن لبه سمت راست قاب آیفون

  • به آرامی نوک اسپاتول را از لبه سمت چپ قاب آیفون به لبه زیرین هدایت کنید و از این بخش به لبه سمت راست گوشی ببرید. خیلی آرام نوک اسپاتول را در لبه سمت راست قاب به صورت رفت و برگشت حرکت دهید تا گیره های این بخش از قاب دستگاه هم باز شده و آزاد شوند.
  • نکته: به هیچ وجه نوک اسپاتول را بیش از حد در داخل قاب گوشی فرو نکنید. در پایان این مرحله باید گیره های هر سه لبه سمت راست، چپ و زیرین آزاد و باز شده باشند و این سه لبه قاب دستگاه شل باشند.

مرحله 7: تست شل بودن قاب آیفون

  • نکته: پیش از ادامه کار در این مرحله توقفی داشته باشید و کیفیت کار را تست کنید. در این مرحله باید سه لبه زیرین، راست چپ کاملا آزاد و شل شده باشند. برای تست کیفیت کار به گونه‌ای که در ادامه شرح داده شده عمل کنید.
  • گیره ساکشن کاپ را بگیرید و خیلی آرام آن را به سمت بالا بکشد و سعی کنید پنل جلوی گوشی را از روی قاب پشت آن بلند نمایید. در این حالت باید لبه زیرین قاب آیفون و همچنین لبه های سمت راست و چپ آن به راحتی باز شوند و هیچ مقاومتی از جانب این سه بخش در قبال باز شدن قاب گوشی وجود نداشته باشد. اگر احساس کردید بخش هایی از سه لبه قاب آیفون در هنوز مقاومت می‌کنند و گیردار هستند، آن بخش ها را با نوک اسپاتول شل نمایید.
  • نکته: به هیچ عنوان سعی نکنید قاب پشت و پنل جلوی دستگاه را در این مرحله کامل از هم جدا کنید. چنانچه پنل جلوی گوشی 40 درجه از روی قاب پشت آن بلند شد، همه چیز مناسب است و می‌توانید پروسه تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت را از مرحله بعد دنبال کنید.

مرحله 8: برداشتن ساکشن کاپ

  • ساکشن کاپ را از روی صفحه نمایش بردارید.

مرحله 9: آزاد کردن لبه فوقانی قاب آیفون

  • نوک یک پیک را به آرامی در شکاف مابین قاب پشت و پنل جلوی لبه فوقانی قاب گوشی فرو ببرید و در این قسمت به صورت رفت و برگشت حرکت دهید تا لبه فوقانی قاب گوشی هم کامل شل و آزاد شود.

مرحله 10: باز کردن کتابی شکل قاب آیفون

  • آیفون 7 پلاس تعمیری را به گونه‌ای که صفحه نمایش آن رو به سمت بالا قرار داشته باشد روی میز کارتان قرار دهید. به آرامی پنل جلوی گوشی را با دست گرفته و به صورت کتابی از لبه سمت چپ به سمت راست باز کنید. این کار را با دقت و حوصله انجام دهید تا به سیم های لبه سمت راست قاب گوشی آسیب وارد نشود.
  • پنل جلوی را به صورت کتابی کامل و به اندازه 180 درجه باز کنید تا در کنار قاب پشت گوشی قرار گیرد.
  • نکته: به هیچ وجه در این مرحله سعی نکنید که قاب پشت و پنل جلوی آیفون را به طور کامل از هم جدا کنید. در حین باز کردن قاب گوشی مراقب باشید که به سیم های لبه سمت راست قاب دستگاه آسیبی وارد نشود.

مرحله 11: باز کردن پیچ های براکت کانکتور باتری و  LCD

  • سه پیچ 1.2 میلیمتری که در عکس با رنگ قرمز نمایش داده شده‌اند را از روی پنل پشت باز کنید.
  • پیچ 2.6 میلیمتری که در عکس با رنگ نارنجی نمایش داده شده را از روی پنل پشت آیفون باز کنید.

مرحله 12: برداشتن براکت کانکتور باتری و  LCD

  • براکت کانکتورهای باتری و ال سی دی آیفون را بردارید.

مرحله 13: آزاد کردن کانکتور باتری

  • نوک اسپاتول را از لبه سمت راست به زیر کانکتور باتری فرو برده و خیلی آرام آن را به سمت بالا هدایت کنید از روی سوکتش آزاد شود.

مرحله 14: آزاد کردن کانکتورهای ال سی دی و تاچ

  • نوک اسپاتول سر صاف را از لبه سمت چپ به زیر کانکتور ال سی دی آیفون فرو برده و خیلی آرام آن را به سمت بالا هول دهید تا از روی سوکتش آزاد شود.
  • زیر کابل کانکتور ال سیدی، کانکتور تاچ قرار دارد که با آزاد کردن کانکتور LCD دسترسی به ن امکانپذیر می‌شود. نوک اسپاتول سر صاف را از لبه سمت چپ به زیر این کانکتور فرو برده و خیلی آرام آن را به سمت بالا هول دهید تا کانکتور تاچ هم از روی سوکتش آزاد شود.
  • نکته (مخصوص بستن گوشی): بعد از تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت و زمانی که در حال بستن گوشی هستید، برای جا زدن کانکتور تاچ و ال سی دی به وسط آن ها نیروی فشاری اعمال نکنید. برای انجام این کار کانکتور های مذکور را روی سوکتشان قرار دهید و سپس به یکی از طرفین آن ها فشار اعمال نمایید تا یک صدای تیک شنیده شود. سپس همین کار را برای لبه دیگر کانکتور تکرار کنید. بدین ترتیب کانکتور های تاچ و ال سی دی به طور کامل روی سوکتشان نصب می‌شوند.
  • نکته: اگر بعد از تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون و روشن کردن گوشی متوجه شدید ال سی دی دستگاه درست عمل نمی‌کند، احتمالا کانکتور ال سی دی را به درستی جا نزده‌اید. برای رفع مشکل گوشی را دوباره باز کنید. کانکتور باتری را آزاد و سپس کانکتور های تاچ و ال سی دی را دوباره آزاد و نصب نمایید. مجددا کانکتور باتری گوشی را نصب و دستگاه را ببندید. در این شرایط مشکل صفحه نمایش آن برطرف می‌شود.

مرحله 15: جداسازی براکت کانکتور سنسورهای جلو

  • دو پیچ 1 میلیمتری که در عکس با رنگ نارنجی نمایش داده شده‌اند را با استفاده از پیچ گوشتی سه سو Y000 باز کنید.
  • تک پیچ 1.3 میلیمتری که در عکس با رنگ قرمز نمایش داده شده را با استفاده از پیچ گوشتی سه سو Y000 باز کنید.
  • براکت کانکتور سنسور های جلویی را از لبه فوقانی قاب پشت گوشی جدا کنید.

مرحله 16: آزاد کردن کانکتور سنسورهای جلو

  • نوک اسپاتول را از سمت چپ به زیر کانکتور سنسور های جلوی iPhone 7 Plus تعمیری فرو ببرید و خیلی آرام آن را به سمت بالا هدایت کنید تا از روی سوکتش آزاد شود.

مرحله 17: جداسازی کامل پنل جلو و قاب پشت آیفون

  • می‌توانید پنل جلوی آیفون 7 پلاس تعمیری را به طور کامل از قاب پشت گوشی جدا کنید. از آنجایی که هدف تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون است و این قطعه روی قاب پشت دستگاه نصب شده، بنابراین دیگر به پنل جلوی آن کاری ندارید و می‌توانید این قطعه را در گوشه امنی قرار دهید.
  • نکته (مخصوص بستن گوشی): اگر می‌خواهید بعد از تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت همچنان دستگاه مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب و مایعات داشته باشد باید لاستیک های آب بندی جدیدی را در لبه قاب گوشی نصب نمایید.

مرحله 18: باز کردن پیچ های براکت دوربین پشت

  • پیچ 1.6 میلیمتری که در عکس با رنگ قرمز مشخص شده را از گوشه قاب پشت آیفون باز کنید.
  • پیچ 2.2 میلیمتری و استندافی که در عکس با رنگ نارنجی نشان داده شده را از گوشه قاب پشت آیفون باز کنید.

مرحله 19: برداشتن براکت دوربین پشت

  • براکت دوربین پشت را از گوشه قاب پشت دستگاه جدا کنید.

مرحله 20: آزاد کردن کانکتور دوربین پشت

  • نکته: هر یک از دو لنز دوربین اصلی آیفون 7 پلاس دارای یک کانکتور اختصاصی هستند. بنابراین در این مرحله باید دو کانکتوری که در لبه فوقانی و سمت راست قاب پشت قرار دارند را آزاد کنید.
  • نوک قاب باز کن یا اسپاتول را به زیر اولین کانکتور دوربین پشت قرار داده و خیلی آرام آن را به سمت بالا هول دهید تا از روی سوکتش آزاد شود.
  • به شیوه مشابه کانکتور دومی که در کنار کانکتور قبلی قرار دارد را هم از روی سوکتش آزاد کنید.

مرحله 21: بلند کردن دوربین از جایگاهش

  • نوک اسپاتول را از بخش فوقانی به زیر لنز دوربین اصلی فرو ببرید و خیلی آرام آن را به سمت بالا هدایت نمایید تا لنز دوربین دوگانه گوشی از جایگاهش آزاد شود.

مرحله 22: جداسازی دوربین پشت آیفون

  • با نوک پنس لنز دوربین پشت را از لبه فوقانی و سمت راست قاب پشت دستگاه جدا کنید. این لنز را در گوشه امنی قرار دهید که آسیبی به آن وارد نشود.
  • دقت داشته باشید که شیشه محافظ دوربین اصلی گوشی روی قاب پشت آن نصب است و باید ادامه پروسه تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت را روی قاب پشت دستگاه دنبال کنید.

مرحله 23: جداسازی واشر نشیمن دوربین

  • نوک اسپاتول سر صاف را زیر واشر بیضی شکلی قرار دهید که روی محل نشستن دوربین اصلی گوشی نصب است. ضمن باز کردن با نوک اسپاتول به آرامی واشر مذکور را از پشت شیشه محافظ دوربین باز و جدا کنید.

مرحله 24: تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون

  • تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت آیفون
  • می‌توانید تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت را انجام دهید. برای بستن گوشی باید تمام مراحلی که شرح داده شدند را به ترتیب از انتها به ابتدا به شکل معکوس انجام دهید. فراموش نکنید که هر زمان تمایل داشته باشید می‌توانید با ثبت سفارش تعمیرات موبایل در مرکز موبایل کمک انجام کارهایی همچون تعویض شیشه محافظ لنز دوربین پشت را به کارشناسان ما واگذار نمایید و از ضمانت تعمیر بهره‌مند شوید.

تعمیر گوشی آیفون

تعمیر تبلت ایسوس

نمایندگی تعمیرات کنون



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

احتمال دارد خطوط اضافی در کپی اسناد یا صفحات پرینت شده به چند علت متفاوت اتفاق بیفتد.

خطوط سیاه و یا رنگی اضافی در یک صفحه کپی شده

شایع ترین دلیل ایجاد خطوط اضافی در کپی، کثیف بودن شیشه دستگاه است. گاهی اوقات شما نمی توانید ببینید که شیشه کثیف است. اما اسکنر به راحتی آلودگی ‎ها را دیده و خطوطی را روی کپی های شما ایجاد خواهد کرد.

پاک کردن شیشه دستگاه کپی

ممکن است بیش از یک شیشه وجود داشته باشد، بنابراین همه آنها را پاک کنید. به طور معمول یک شیشه بزرگ و یک شیشه کوچکتر برای فیدر کاغذ (ADF) وجود دارد. گاهی نوارهای سفید و اصلاح کننده روی شیشه ‎ها وجود دارند. هر چند که این نوارها سفید هستند، اما می توانند خطوط سیاهی را روی نسخه‎ های کپی ایجاد کنند. همچنین گاهی اوقات تونر یا جوهر از مخزن اصلی نشت کرده و به شیشه می چسبد.

از یک حوله بدون پرز برای پاک کردن شیشه استفاده نمایید. اگر مجبورید از یک حوله کاغذی استفاده کنید، باید مراقب پرزهایی که در پشت آن قرار دارد، باشید. چرا که پرزها می ‎توانند منبع خطوط جدیدی در نسخه های چاپی باشند. بنابراین به دقت و از زاویه های مختلف نگاه کنید تا مطمئن شوید که شیشه تمیز است. حتی می‎توانید از یک تیغه استفاده کرده و برای اطمینان کامل از تمیز بودن شیشه، تیغه را روی سطح آن بکشید. احتمالا بعد از کشف آثارغیر قابل مشاهده‎ ای مانند یک تکه چسب مایع که به شیشه چسبیده است شگفت زده خواهید شد.

استفاده از برخی شیشه شوها مثل شیشه شوهای چند منظوره ممکن است به شیشه آسیب نرساند، اما بعضی از تکنسین ها بر این عقیده اند که این گونه مواد باقی مانده‎هایی از خود به جا گذاشته و باعث بخار گرفتن شیشه می ‎شوند. و یا بدتر از آن باعث می ‎شوند که فیدرهای اتوماتیک کاغذ به خوبی عمل نکنند. بنابراین بهتر است به فکر استفاده از آنها نباشید. تا زمانی که بتوانید شیشه را به طور کامل پاک کنید، به مشکلی برنخواهید خورد. یک تکه پارچه بدون پرز که با آب مرطوب شده، اغلب به اندازه کافی خوب عمل می کند.

شیشه بزرگ موجود در بالای دستگاه کپی به آسانی قابل دیدن است، اما به دنبال یک شیشه باریک دیگر نیز که در نزدیکی شیشه بزرگ و همچنین در بالای دستگاه قرار دارد، بگردید. شیشه باریک توسط فیدر کاغذ استفاده می شود. اگر دستگاه شما هم یکی از آنها دارد، مطمئن شوید که آن را نیز تمیز کرده اید. همچنین ممکن است فیدر کاغذ شما یک شیشه در مسیر تغذیه / اسکن کاغذ داشته باشد. اگر امکان دسترسی به این شیشه را دارید، آن را نیز تمیز کنید.

تمیز کننده شبکه / سیم کرونا

بعضی از ماشین ها دارای یک تمیز کننده برای سیم شارژ (سیم کرونا / شارژ شبکه) هستند که می‎توانید از آن استفاده نمایید. اگر دستگاه شما نیز مجهز به یکی از این تمیز کننده ها است آن را می‎توانید در پشت کاور جلویی دستگاه پیدا کنید. دسته آن رنگی است و به شما کمک می‎ کند تا راحتتر آن را پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آرامی آن را بیرون بکشید و دوباره به عقب برگردانید. این حرکت رفت و برگشتی را 3-4 بار تکرار نمایید.

شیشه باریک مربوط به لیزر را پاک کنید

شیشه باریکی در دستگاه‎های کپی وجود دارد که لیزر در مسیر خود از روی آن عبور کرده و روی درام طرحی از نوشته ها می ‎اندازد. در اکثر ماشین ها روش هایی برای تمیز کردن این شیشه در نظر گرفته شده است. تمیز نبودن این شیشه علت بسیار رایجی است که باعث ایجاد خطوط رنگی در کپی با ماشین های رنگی می ‎شود. همچنین یک علت رایج برای ایجاد خطوط سیاه هنگام کپی با هر دو نوع ماشین‎ سیاه و سفید و رنگی است.

روشن نشدن صفحه مانیتور

خطوط اضافی در صفحات کپی شده

برای تمیز کردن آن باید کاور جلویی دستگاه را باز نموده و احتمالا باید مخزن جمع آوری تونر را بردارید. سپس می‎ بایست ابزار تعبیه شده برای تمیز کردن را پیدا کنید (تکنسین‎ها به آن مسواک می‎ گویند). این مسواک گاهی اوقات به درب متصل بوده و یا در محفظه‎ ای در سینی بالایی کاغذ قرار دارد. اندازه آن دراز و بلند است، چرا که باید بتوان با آن به داخل ماشین دسترسی پیدا کرد و در انتهای آن یک قلم مو یا یک چیز نرم قرار دارد.

سپس می‎بایست دهانه ای را نزدیک یونیت درام یا یونیتی که مسواک داخل آن است شناسایی نمایید. این دهانه رنگی است تا توجه شما را به خود جلب نموده و بتوانید به آسانی آن را پیدا کنید. ابزار تمیز کننده تنها به یک طریق می ‎تواند وارد شود، بنابراین سعی نکنید آن را با فشار وارد کنید. ابزار را به آرامی به داخل هل دهید، ممکن است لازم باشد کمی آن را بچرخانید. در تمام مسیر آن را به داخل دهید تا جایی که متوقف شود و سپس به دقت و به طور کامل آن را خارج نمایید. 3-4 بار این کار را تکرار کنید. اگر ماشین یک کپی رنگی باشد، 4 دهانه یا حفره وجود خواهد داشت که باید تمیز شوند. هر یک برای یکی از واحدهای درام.

دیگر علل ایجاد خطوط اضافی در کپی

اگر مراحل بالا را انجام داده اید و همچنان در نسخه های شما خطوطی وجود دارد، برای حل مشکل ممکن است نیاز به سرویس دستگاه داشته باشید. ممکن است خراش‎هایی روی درام وجود داشته باشد، واحد فیوزینگ ممکن است یک غلتک فرسوده داشته باشد، و یا کمربند انتقال یا غلتک انتقال ممکن است باعث بروز مشکل شده باشد.

دولوپر یونیت ممکن است مشکلی داشته باشد و یا اینکه یکی از یونیت‎های تمیز کننده معیوب باشند. در این صورت می توانید این واحدها را تعویض نمایید، اما توجه داشته باشید که هزینه آنها بالا است. اگر از یک کارشناس حرفه ای کمک بگیرید احتمالا به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در دراز مدت در پول و وقت خود صرفه جویی نمایید.

تعمیر فتوکپی

تعمیرات پاناسونیک

تعمیرات دوربین کنون



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

مانیتور یا صفحه نمایش یکی از متداول ترین دستگاه خروجی می باشد و داده های ورودی بعد از پردازش مورد نظر کاربر، از طریق آن نمایش داده می شود که با توجه به ظاهر، به نظر می رسد دارای سیستم ساده باشد ولی مانیتورها دارای سیستم پیچیده و قطعات حساس و آسیب پذیری می باشد.

دلایل روشن نشدن صفحه مانیتور چیست؟

در صورتی که بعد از زدن دکمه پاور و روشن نمودن سیستم تصویری در صفحه نمایش مشاهده نکردید، ابتدا از متصل بودن کابل تصویر به کیس و مانیتور اطمینان حاصل نمایید. اگر متصل بود، سالم بودن کابل را نیز بررسی کنید به این منظور کابل دیگری متصل کنید و بررسی کنید تصویر نمایش داده می شود یا خیر. اگر باز هم تصویر نمایش داده نشد مشکل از پاور مانیتور می تواند باشد و پس از تعمیر پاور مانیتور می توانید از مانیتور خود استفاده کنید.

پیکسل مرده و پیکسل گیر کرده

اگر بعد از زدن دکمه پاور و روشن کردن سیستم تصویری در صفحه نمایش مشاهده نکردید، ابتدا کابل اتصال مانیتور به کیس را چک نمایید اگر متصل بود از سالم بودن کابل نیز اطمینان حاصل نمایید به این منظور کابل دیگری متصل کنید و بررسی کنید تصویر نمایش داده می شود یا خیر. اگر باز هم تصویر نمایش داده نشد مشکل از پاور مانیتور می باشد و پس از تعمیر پاور مانیتور میتوانید از مانیتور خود استفاده کنید.

خطوط افقی و عمودی

اگر این مشکل با چک کردن کابل ها رفع نشد مشکل می تواند از مهم ترین و گرانترین قطعه مانیتور یعنی پنل می باشد و باید آن را تعویض نمود.

چرا موبایل دانلود نمی کند؟

پرش تصویر و سوسو زدن

کابل تصویر را هم در مانیتور و هم در کیس چک کنید. اتصال و سلامت کابل برق را نیز بررسی نمایید اگر همه چیز عادی بود ممکن است این مشکل به خاطر انتخاب نادرست رفریش ریت می باشد. تعداد دفعات نوسازی تصاویر صفحه نمایش را رفرش ریت می گویند که انتخاب نادرست آن باعث ایجاد پرش ولرزش تصویر می شود.

صدای وز وز

علت ایجاد صدای وز وز در مانیتور اشکال در بلک لایت یا همان نور پس زمینه می باشد. که اغلب در مدل های قدیمی به علت وجود لوله های فلوئورسنت اتفاق می افتد. و در مدل های LED که لوله فلوئورسنت وجود ندارد این صدا ناشی از برق رسانی نا منظم می باشد. با کم و زیاد نمودن نور صفحه میتوان باعث قطع موقتی صدای وز وز شد ولی می بایست برای رفع مشکل را مراکز تعمیرات تخصصی مانیتور مراجعه نمایید.

برد مانیتور

برد مانیتور به منزله قلب آن می باشد و خرابی آن باعث مشکل در قسمت های دیگر آن نیز می شود و هزینه این قطعه و تعویض آن زیاد می باشد  به همین دلیل توصیه می شود با مشاهده علائم زیر و بعد از چک کردن کابل تصویر و برق سریعا مانیتور خود را تعمیر ببرید خاموش و روشن شدن ناگهانی مانیتور در صورتی که پاور مشکلی نداشته باشد مربوط به پنل مانیتور می باشد.

رفت و برگشت تصویر

شنیدن صدایی ضعیف از داخل مانیتور در زمان روشن و بودن و هم در زمان خاموش بودن و اتصال به برق که به علت خرابی و نشتی خازن های ضربه گیر و خرابی دیود و ترانزیستور که (باعث اتصال کوتاه می شوند) به ترانس فشار زیادی وارد می شود و از خود صدایی انتشار می دهد. مشکلات شکستگی صفحه نمایش پیکسل های سوخته و آبخوردگی تنها با تعویض پنل برطرف می شوند

پاور مانیتور

پاور وظیفه تامین انرژی مین برد را برعهده دارد، این قطعه یکی از مهم ترین قطعات داخلی مانیتور محسوب می شود و اولین قطعه ای ست که توسط تعمیرکار بررسی می شود به دلیل همین رخ دادن خطایی هر چند کوچک باعث از بین رفتن پنل و حتی مانیتور خواهید شد.

 تعمیرات گوشی چینی

تعمیر گوشی شیائومی

تعمیر مانیتور ایسوس

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

موبایل دانلود نمی کند ؟ امروزه حتما برای بعضی از کاربران، این مشکل بوجود آمده است که گاه، با اقدام برای دانلود کردن یک فایل و یا برنامه، علیرغم ظاهر شدن آیکن دانلود، برنامه و فایل مورد نظر دانلود نمی شود. در این شرایط، در حالی که به ظاهر دستگاه در حال دانلود کردن برنامه و فایل است، ولی در عمل این اتفاق نمی افتد و کاربر با مراجعه به بخش ذخیره شدن فایل ها و اسناد، مشاهده می کند که فایل و سندی دانلود و ذخیره نشده است.

 موبایل دانلود نمی کند

[vc_single_image image=”269″ img_size=”” alignment=”center”]

برای برطرف کردن این مشکل که چرا موبایل دانلود نمی کند سه راهکار وجود دارد. در بخش زیر سه راهکار موجود به صورت فهرست وار ذکر می گردد:

  • حافظه کش دانلود منیجر خود را پاک کنید.
  • خالی کردن حافظه کش
  • فعال کردن مدیریت دانلود در گوشی اندروید

موبایل دانلود نمی کند، راه حل چیست؟

سه راه حل برای این مشکل که موبایل دانلود نمی کند وجود دارد:

  • راه حل اول

حافظه کش دانلود منیجر موبایل خود را پاک نمایید. وقتی گوشی نمی تواند فایلی را دانلود کند احتمالا کمبودی در حافظه گوشی برای ذخیره سازی وجود دارد. پیش از هر چیز باید بررسی نمایید که مقصد فایل های دانلودی گوشی شما در کدام بخش است. حافظه اصلی گوشی است یا در کارت حافظه؟ بعد از مشخص کردن مقصد فایل های دانلودی گوشی، باید میزان فضای خالی را چک نمایید.

اصلی ترین مشکل در دانلود نکردن گوشی ها همین کمبود حافظه است که اجازه ادامه دانلود را به شما نمی دهد. در صورتی که حافظه گوشی شما پر شده است آن را کمی خالی کنید و بعد از ریست کردن گوشی خود مجددًا اقدام به دانلود کنید. با این اقدام احتمالاً اشکال پیش امده مرتفع گردد و می توانید مجدداً فایل ها و اسناد مورد نظرتان را دانلود و ذخیره نمایید.

  • راه حل دوم

راه حل دوم آن است که حافظه کش گوشی خود را خالی نمایید. اگر حافظه گوشی شما خالی است و باز هم نمی توانید فایل دانلود کنید، ترفند دوم را امتحان کنید. وارد تنظیمات گوشی اندروید خود شوید و گزینه Apps را انتخاب کنید. سپس Download Manager  را انتخاب کرده و حافظه کش گوشی خود را پاک نمایید.

ویروسی شدن لپ تاپ

بعد از انجام این کار حتما گوشی خود را ریست گنید و مجددا شروع به دانلود فایل کنید. مشکل شما باید برطرف شده باشد. تصویر زیر شما را در چگونگی انجام این کار راهنمایی می کند:

  • راه حل سوم

راه حل سوم که کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل جهت رفع این مشکل که موبایل دانلود نمی کند پیشنهاد می کنند فعال کردن مدیریت دانلود در گوشی اندروید است زیرا این احتمال وجود دارد که به دلایلی نرم افزار مدیریت دانلود شما غیرفعال شده باشد.

برای این کار باید از طریق تنظیمات گوشی خود وارد Apps شوید و نرم افزار مدیریت دانلود را فعال کنید. این امکان وجود دارد که این بخش از گوشی غیرفعال شده و کاربر از آن بی خبر باشد.

در صورتی که با پیاده سازی تمامی اقدامات فوق، مشکل گوشی شما رفع نشد می توانید با نصب یک نرم افزار مدیریت دانلود، اقدام به دانلود نمایید.

تعمیر گوشی دل

تعمیر موبایل اپل

تعمیر ps5



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

امروزه ویروسی شدن لپ تاپ عبارتی آشنا برای تمام کاربرانی است که از لپ تاپ استفاده می کنند. ویروس ها چیزهایی هستند که به سادگی وارد سیستم شده و موجب بوجود آمدن اختلال می شود این بد افزار هستند که به روش های مختلف وارد سیستم شده و هریک به نحوی منجر به خرابی هایی می شوند. تخریب ویروس ها عمدتا نرم افزاری بوده و شامل مواردی چون فرمت کردن اطلاعات، به هم ریختن تنظیمات و … می شود.

علیرغم توسعه آنتی ویروس های قدرتمند، ویروسی شدن لپ تاپ همچنان مشکلی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می شوند. در این شرایط ممکن است شما به اطلاعات سیستم دسترسی نداشته باشید و یا برای اجرای برنامه ها یا حتی روشن و خاموش کردن لپ تاپ خود با مشکل مواجه شوید.

معرفی انواع سری لپ‌تاپ ایسوس - ترنجی

بررسی نشانه های ویروسی شدن لپ تاپ

ویروسی شدن لپ تاپ یا هر برند دیگری علائم و نشانه های مشخصی دارد. لازم است این علائم را بشناسید تا به موقع متوجه وجود ویروس در سیستم تان شوید. به این ترتیب اقدامات لازم را انجام داده و مانع از نفوذ ویروس به بخش های مهم لپ تاپ تان خواهید شد. اما چطور می توان فهمید که لپ تاپ ویروسی شده است؟ عملکرد بد مرورگرها، کند شدن لپ تاپ در صورتی که ایراد سخت افزاری وجود ندارد ناپدید شدن فایل ها، اتصال ضعیف شبکه، باز نشدن برنامه، پیدا شدن ناگهانی برنامه ها، افزایش حجم بی دلیل و پیام های اسپم نشان دهنده ویروسی شدن لپ تاپ هستند. اگر هریک از این علائم یا هرگونه تغییر ناگهانی و بی دلیل را در کامپیوتر خود مشاهده کردید، خیلی زود آنتی ویروس را فعال کنید تا سیستم را اسکن کند.

روش های ویروس کشی لپ تاپ

دو روش اصلی برای ویروس کشی لپ تاپ وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از آنتی ویروس خودِ ویندوز است که کاربران ویندوز 10 می توانند از آن بهره مند شوند. روش دیگر استفاده از آنتی ویروس های خارجی می باشد که نود 32 را به می توان بهترین آنتی ویروس به شمار آورد.

تعمیر یا تعویض باتری iPhone 7 Plus

آنتی ویروس ویندوز

یکی از روش های کاربردی هنگام ویروسی شدن لپ تاپ ، استفاده از آنتی ویروس خود ویندوز است. Windows  Defender  در ویندوز وجود دارد تا از ورود ویروس ها و بد افزار ها جلوگیری کند. این برنامه به صورت خودکار بروز رسانی می شود و اجرا کردن آن کار بسیار راحتی است. کافی است Windows Defender را فعال کنید تا ضمن اسکن کردن سیستم، فایل آلوده را پیدا کرده و آنها را به صورت خودکار قرنطینه کند. بعد از طی این عملیات، پیامی نمایش داده می شود و شما متوجه می شوید دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

نکته جالب تر این که در صورت نصب یک آنتی ویروس خارجی هم مشکلی در روند کار Windows Defender  ایجاد نمی شود. به محض این که آنتی ویروس را نصب کنید، این برنامه به صورت خودکارغیر فعال شده و تمامی گزینه های آن به رنگ خاکستری در می آیند. در صورت حذف آنتی ویروس خارجی، بار دیگر آنتی ویروس داخلی ویندوز فعال شده و روند کار خود را در پیش خواهد گرفت Windows Defender در ویندوز 10 وجود دارد. بنابراین در صورت ویروسی شدن لپ تاپ خود و استفاده از ویندوز 10 می توانید از این برنامه برای پیدا کردن و از بین بردن ویروس ها استفاده کنید.

لپ ‌تاپ ایسوس یا اچ‌ پی؟ | گجت نیوز

آنتی ویروس های خارجی

متداول ترین راهکار برای  ویروس کشی لپ تاپ و کامپیوتر استفاده از آنتی ویروس های خارجی است. منظور از آنتی ویروس خارجی برنامه هایی است که آنها را به صورت مجزا نصب می کنید و با آنتی ویروس خود ویندوز تفاوت دارند. نرم افزارهای متعددی برای ویروس کشی طراحی شده اند که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. آنتی ویروس نود 32 یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه است که با قدرت بالا سیستم را اسکن کرده و ویروس کشی می کند.

تعمیر لپ تاپ ایسوس

تعمیرات فتوکپی

تعمیرات تلویزیون شارپ



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

باتری گوشی آیفون 7 پلاس اپل هم مثل باتری سایر گوشی های موبایل به مرور با افت توان شارژدهی و ظرفیت مواجه شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. اما چطور می‌توانیم تعویض یا تعمیر باتری آیفون 7 پلاس را با صرف کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام دهیم؟

چرا باتری آیفون 7 پلاس به مرور با افت ظرفیت مواجه می‌شود؟

باتری های لیتیوم یونی که در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند یک ویژگی خاص دارند که اصلا ویژگی مثبتی نیست! متاسفانه این باتری ها به مرور زمان و با قرار گرفتن در سیکل های شارژ با افت ظرفیت مواجه می‌شوند. یعنی هر بار که شما باتری لیتیوم یونی گوشی خود را به شارژ می‌زنید، مقداری از ظرفیت نهایی آن کم می‌شود و این مسئله تا جایی ادامه پیدا می‌کند که ظرفیت باتری عملا به چیزی در حدود 60 الی 70 درصد می‌رسد. در اینجاست که ملزم به تعویض باتری خواهید شد. این مسئله فقط مختص آیفون نیست و تمام گوشی های هوشمند فعلی که باتری لیتیوم یونی دارند از این مسئله رنج می‌برند.

قیمت انواع گوشی اپل و هوآوی در ۹۹/۱۲/۲۵ +جدول - صدای بورس

اهمیت اورجینال بودن باتری تعویضی

تعویض یا تعمیر باتری آیفون 7 پلاس را حتما به مرجع قابل اعتمادی واگذار کنید که باتری اورجینال آیفون 7 پلاس و با کیفیتی را در گوشی شما نصب کند، در غیر این صورت ظرف مدت زمان کوتاهی دوباره با مشکل قبلی یعنی عدم کیفیت شارژدهی باتری مواجه خواهید شد و مجبور می‌شوید زود به زود گوشی را به شارژ متصل کنید. همچنین عدم تجهیز آیفون 7 پلاس به باتری اورجینال و مناسب می‌تواند منجر به افزایش ریسک اتفاق هایی همچون آتش گرفتن و انفجار باتری هم شود. بنابراین اگر قصد تعویض باتری را دارید، حتما گوشی خود را به مرجعی قابل اعتماد واگذار کنید که ضمانت کند باتری جایگزین دستگاهتان اورجینال خواهد بود.

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون

هزینه تعمیر باتری آیفون 7 پلاس چقدر است؟

عموما تعمیر باتری آیفون 7 پلاس هزینه خیلی زیادی را به همراه ندارد، بنابراین از این نظر نگرانی نخواهید داشت. در اغلب موارد هم باتری گوشی های هوشمند تعمیر نشده و مستقیما تعویض می‌شوند. در این دسته از تعمیرات عموما بخش اصلی هزینه تعمیر مربوط به باتری می‌شود که روی گوشی کاربر نصب خواهد شدد. دقت کنید که حتما یک باتری اورجینال در آیفون 7 پلاس شما نصب گردد.

آیا شخصا قادر به تعمیر باتری آیفون 7 پلاس خواهیم بود؟

تعویض یا تعمیر باتری آیفون 7 پلاس کار آسانی نیست و نیاز به دقت عمل زیادی دارد. بخش اصلی این تعمیر مربوط به آزاد کردن چسب های زیر باتری و خارج کردن آن از جایگاهش می‌شود. ضمنا فراموش نکنید که برای تعمیر باتری آیفون 7 پلاس حتما باید به ابزارهای خاصی دسترسی داشته باشید .

تعمیر باتری آیفون 7 پلاس چقدر زمان می‌برد؟

خوشبختانه تعویض یا تعمیر باتری آیفون 7 پلاس کار خیلی پیچیده‌ای نیست. برای انجام این کار فقط کافیست قاب گوشی جدا شود و با طی کردن چند مرحله کوچک جداسازی باتری انجام گیرد. شاید سخت ترین و زمان‌گیر ترین بخش تعمیر باتری آیفون 7 پلاس مربوط به جداسازی چسب های نگهدارنده زیر باتری دستگاه باشد.

تعمیر موبایل آیفون



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون، در واقع آخرین راهکار پیشنهادیِ کارشناسان تعمیر، به آندسته از کاربرانی است که پنل آنها شکسته شده و یا دچار آسیب جدی شده است.

شکستگی پنل که در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه ایجاد می شود، آبخوردگی پنل تلویزیون که به خاطر نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون بوجود می آید و در آخر موجب صدمه رساندن به فلت‌های انتقال‌دهنده تصویر می‌ گردد، خرابی در تصویر ایرادهایی مانند خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی که در اثر کارکرد و استهلاک دستگاه ایجاد می شود و …

بخشی از اشکالاتی است که در پنل تلویزیون های led و lcd بوجود می آید و تعویض و یا تعمیر پنل تلویزیون را ضروری می کنند به طور کلی در میان اشکالات ایجاد شده، ایرادهایی که در اثر ضربه و عوامل مشابه خراش یا ساییدگی ایجاد می شود قابل تعمیر نبوده و تنها راه رفع آنها در این حالت، تعویض پنل ال سی دی تلویزیون است.

راهنمای استفاده از تلویزیون جی پلاس | خبرگزاری فارس

نکات مهم در مورد تعویض پنل ال سی دی تلویزیون 

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون معمولاً گزینه انتخابی آندسته از کاربرانی است که سطح بالای خرابی ایجاد شده در پنل دستگاه شان، امکان تعمیر آن را منتفی می سازد. در مواردی هم دارنده دستگاه متوجه می شود که هزینه تعمیر پنل معیوب، چیزی برابر با هزینه خرید یک پنل جدید است، در نتیجه تصمیم به تعویض پنل ال سی دی تلویزیون می گیرد.

به طور کلی بد نیست بدانید در صورت شکستگی پنل تلویزیون، امکان تعمیر وجود ندارد و تنها راه ممکن، تعویض پنل شکسته است. می توان گفت تعمیرات پنل تلویزیون از خطوط قرمز حوزه تعمیرات تلویزیون است. چرا که هم هزینه بالایی می طلبد و هم قطعات جایگزین این دستگاه که دچار خرابی شده‌اند اغلب در دسترس نیست و از طرف شرکت های سازنده عرضه نشده است. همین امر موجب می‌ شود تا تعمیرکار با بروز شکستگی در پنل، چاره‌ای جز تعویض آن نداشته باشد.

نکته: به تعمیرکاران توصیه می‌شود در صورت درستی یکی از موارد زیر از اقدام به تعویض پنل ال سی دی تلویزیون خودداری کنند:

  • اگر پنل LCD سالمی برای جایگزینی قطعه خراب شده ندارند.
  • با روش کار با قابلیت خود آزمایش  (self-test)، برد PSU + بک لایت، بدون اتصال آنها به مادربرد آشنایی ندارند.
  • با روش آزمایش ولتاژها و سیگنال‌ها در مادربرد، برد PSU، برد اینورتر و برد T-con آشنایی ندارند.

هزینه تعویض پنل ال سی دی تلویزیون

هزینه تعویض پنل ال سی دی تلویزیون بستگی به نوع شکستگی پیش آمده و مدل تلویزیون دارد. برای درک بهتر این موضوع شاید بهتر است نگاهی به ساختار این دستگاه بیندازیم. در تلویزیون های جدید LED و LCD، این قطعه در واقع شامل صفحه اصلی یا ماژور است که این صفحه روی یک صفحه یا پلیت قرار می گیرد.

در پشت این صفحه لامپ های بخش بک لایت قرار دارند که در بین آنها صفحات پولاریزه نور است. وظیفه صفحات پولاریزه پخش یکنواخت نور در تمام سطح پنل است. اگر ضربه وارد شده به صفحه تلویزیون باعث شکستگی ماژور شود، امکان تعمیر آن در هیچ برند وجود ندارد و این صفحه فقط باید تعویض شود.

ولی اگر این شکستگی فقط در ماژور اتفاق افتاده باشد می توان فقط همان ماژور را تعویض کرد و برای تعدیل در هزینه تعمیرات تلویزیون از بک لایت و صفحات پولاریزه قبلی استفاده کرد.

تعمیرات تلویزیون پاناسونیک

آموزش بازیابی رمز ویندوز لپ تاپ اچ پی



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

بازیابی رمز ویندوز لپ تاپ اچ پی با چند مرحله قابل انجام است. معمولاً بسیاری از کاربران برای حفظ امنیت اطلاعات، از پسورد استفاده می کنند. تا زمانی که پسورد مورد نظر وارد نشود ویندوز اجرا نمی شود. گاه ممکن است کاربر به هر دلیلی رمز ویندوز لپ تاپ خود را فراموش کند. در این صورت برای استفاده از لپ تاپ و دسترسی به اطلاعات آن چه باید بکند؟

معمولاً فراموش کردن رمز عبور به دلیل تغییر دادن ‌های مکرر، دشواری آن و مواردی از این قبیل اتفاق می افتد. در هر صورت باید بدانید که خوشبختانه روش ها و گزینه های متعددی وجود دارد که شما می توانید از طریق آنها رمز عبور خود را بازیابی کنید.

تعمیرات لپ تاپ اچ پی نمایندگی اچ پی سرویس hp.LPS

بازیابی رمز ویندوز لپ تاپ اچ پی از طریق  safe mode

از طریق وارد شدن به محیط Safe Mode لپ تاپ اچ پی می توانید اقدام به بازیابی رمز عبور کنید. این روش در ویندوزهای 8 و 10 تست شده و موفق عمل کرده است. برای بازیابی از این طریق، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1:سیستم را از طریق همان صفحه بالا آمده ری استارت کنید.

 در زمان بوت سیستم، روی آیکن پاور کلیک کنید، کلید shift را پایین نگه داشته و روی ری ستارت کلیک کنید. در این شرایط لپ تاپ پس از اینکه چند بار ری استارت شود به محیط safe mode می رود.

مرحله 2:در حالی که ویندوز در این محیط اجرا می شود، مجدداً سیستم را ری استارت کنید

صفحه ای ظاهر شود که از شما می خواهد یک گزینه را انتخاب کنید. حال روی گزینه Troubleshoot کلیک کرده و سپس گزینه advanced option و بعد startup setting را انتخاب کنید. برای بازیابی رمز ویندوز لپ تاپ اچ پی مجدداً سیستم را ری استارت کرده تا در حالت سیف مود اجرا شود. این کار با فشار دادن کلید F4 میسر می شود.

مرحله 3:پس از بالا آمدن ویندوز در این محیط حالا می توانید وارد کنترل پنل شده و پسورد خود را در آنجا تغییر دهید.

با ری استارت کردن لپ تاپ، اجازه دهید سیستم به صورت عادی بالا بیاید.

بازیابی رمز ویندوز لپ تاپ اچ پی با دیسک  reset password

یکی از روش هایی که برای ریکاوری رمز عبور ویندوز می توانید مورد استفاده قرار دهید، استفاده از دیسک reset password است. این روش در تمامی نسخه های ویندوز قابل کاربرد است. برای این کار شما نیاز دارید یک دیسک ریست کردن پسورد که قبلاً آن را ساخته اید پیدا کنید. پس از آن با پیگیری مراحل زیر می توانید پسور را بازیابی کنید.

مرحله 1:ابتدا رمز عبور خود را وارد سیستم کنید.

بیشتر بدانید:

تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ

در صورتی که اشتباه باشد، خطای username or password is incorrect  نمایش داده می شود. در این حالت روی گزینه ok کلیک کنید.

مرحله 2:دیسک ریستی که را قبلا ساخته اید در درون درایو بگذارید

 (می توانید سی دی یا فلش باشد) و روی reset password کلیک کنید. با این کار پنجره ویزارد باز شده و شما باید روی گزینهnext  کلیک نمایید.

مرحله 3: کلید مکان رمز عبور را انتخاب کنید.

در منوی باز شده لیستی از فایل ها روی هارد دیسک را دریافت خواهید کرد. در این مرحله از بازیابی رمز ویندوز لپ تاپ اچ پی محل ذخیره کلیدتان را انتخاب وروی گزینه next کلیک کنید.

مرحله 4:در کادری که باز می شود رمز جدید را نوشته و در در کادر بعدی تکرار کنید.

با زدن next  به مرحله بعد بروید.

مرحله 5:در این صفحه روی گزینهfinish  کلیک کنید تا پنجره مدیریت رمز بسته شود.

پس از بالا آمدن سیستم می توانید با رمز جدید وارد آن شوید.

تعمیر لپ تاپ اچ پی



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

در حال حاضر همانطور که می دانید چاپگر ها بر اساس کارکردشان به انواع مختلفی، تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها از اجزای متفاوتی تشکیل می گردند، یکی از این قطعات مهم ، داکتر بلید پرینتر شارپ می باشد. هر گونه اختلال در آن ممکن است فرآیند چاپ را با مشکل روبرو کند و کاربر را مجبور به اقدام برای تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ کند.

داکتر بلید پرینتر شارپ که  در برخی مدل ها وجود دارد و نقش تعیین کننده ای در کیفیت چاپ دارد، جز قطعات قابل تعویض این دستگاه به شمار می رود. لازم است بدانیم وظیفه داکتربلید پرینتر شارپ دقیقا چیست؟ این قطعه مهم تنظیم کننده میزان تونر موجود بر روی مگنت رولر و یا پاک کننده ی این مایع  پرینتر می باشد.  داکتر بلید به نوعی کامل کننده وظایف بلید است که البته به دلیل تشابه اسمی ممکن است توسط کاربران اشتباه گرفته شوند.

دستگاه فتوکپی شارپ مدلAR-5015

داکتر بلید پرینتر شارپ چیست ؟

بلید نوعی لاستیک الکتریکی خنثی است در زمان پایان عملیات چاپ تونر اضافه را از سطح درام پاک می کند تا در چاپ بعدی تونر اضافه روی کاغذ نریزد. این تونر های اضافی پاک  شده وارد مخزنی خاص در کارتریج پرینتر شارپ می شوند. حتما بعد از مدتی لازم است مخزن آن عوض شود. در اصل این تیغه تونر است که باعث می شود تونر به مقدار مشخص و حساب شده به مگنت منتقل شود. در صورتی که در فرآیند چاپ تونر بر روی مگنت رولر باقی مانده باشد ، داکتربلید آن را پاک می کند. همچنین حرکت داکتربلید باعث ایجاد اصطکاک در جهت مخالف مگنت شده و از این طریق تونر هم شارژ می شود.

بنابراین نتیجه می گیریم که داکتربلید پرینتر شارپ نقش بسیار مهمی را در کیفیت چاپ ایفا می کند. لازم است گفته شود که این قطعه از جنس پلاستیک و به صورت شفاف ساخته می شود و در صورت بروز مشکل می توان اقدام به تعویض آن نمود. این قطعه در انواع مختلف و مخصوص پرینتر های رنگی و سیاه و سفید طراحی و تولید می شود که البته برخی مدل های آن قابلیت استفاده در هر دو مدل پرینتر را دارند.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر

دلیل حساس بودن قطعه ی داکتر بلید پرینتر شارپ چیست؟

از آن جا که تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ دلیل مراجعه بسیاری از کاربران به مراکز نمایندگی می باشد، به دلایل حساسیت این قطعه می پردازیم، داکتربلید با استفاده از اعمال مقداری فشار ثابت، تونر را به مگنت منتقل می کند.  فرسودگی و استهلاک داکتر بلید می تواند باعث ایجاد شیارها و یا حفره هایی در سطح مگنت شود و این حفره ها خطوط افقی اضافی را بر کاغذ چاپ می کنند.

دستگاه کپی شارپ Sharp AR-5731 ADF ، بررسی، مشخصات و قیمت

همچنین نصب نادرست داکتر بلید ممکن است فشار بیش از اندازه ای را به مگنت وارد کند و این کار باعث کاهش انتقال تونر به رولر شود و در نهایت با چاپ کمرنگی از دستگاه مواجه شویم. داکتر بلید ساییده شده باعث ایجاد انحراف می شود و از خود اثرات قابل توجهی به جا بگذارد. این نوع اشکال معمولا زمانی بوجود می آید که بلید در جای خودش سفت و محکم نباشد و فشار وارد شده بر رولر ، مقدار ثابت نداشته باشد.

برای تعمیر پرینتر شارپ به کجا مراجعه کنیم؟

همانطور که گفتیم داکتر بلید پرینتر شارپ قطعه ایست با حساسیت بالا، به همین خاطر در واحد مجزای  و با بهره گیری از بالا ترین سطح تکنولوژی و ابزارآلات مخصوص ، اقدامات لازم را جهت کمک رسانی به شما کاربران گرامی ارائه می دهیم. یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در تعمیرات داکتر بلید تعویض قطعه با نمونه ای سالم  و اصلی می باشد. چرا که استفاده از قطعات اورجینال ، تضمین کننده عمر مفید دستگاه شما می باشد و به کار گیری نمونه های تقلبی ممکن است به دیگر اجزای پرینتر شما آسیب های جدی وارد کند .البته به عنوان آخرین راه حل این گزینه تعویض قطعه است.

تعمیر پرینتر شارپ

 



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

در نمایندگی ایسر برای ارائه تخصصی تر خدمات به کاربران خود، تجهیزات پیشرفته و امکانات به روز دنیا را در اختیار کادر فنی و کارشناسان این مرکز قرار داده است و سعی در این دارد که با رفع نقص و اشکالات مطرح شده از جانب کاربران و مشتریان گرامی بتواند بالاترین سطح کیفیت را به آنها ارائه نمایند.

 

تعمیر لپ تاپ به خاطر پیچیدگی این دستگاه نیاز دارد توسط متخصصان و کارشناسان انجام شود. از رایج ترین عیب هایی لپ تاپ شکستگی لولای لپ تاپ، روشن نشدن، آسیب دیدگی مادربرد، روشن نشدن صفحه نمایشگر، هنگ کردن های پی در پی، کند شدن سیستم و .... می باشد. کلیه این ایرادات با مراجعه به نمایندگی قابل تعمیر است. تکنسین های واحد تعمیر با عیب یابی های دقیق تمام ایرادات دستگاه را برطرف می نمایند. تعویض قطعه کهنه با نمونه های اصلی از دیگر خدماتی است که در نمایندگی ایسر انجام می گردد.

کاربران گرامی می توانند با مراجعه به نمایندگی های ایسر همه سرویس ها و تعمیرات مربوط با دستگاه را همراه با ضمانت و گارانتی خدمات دریافت کنند. کارشناسان حاضر در نمایندگی به همه محصولات ایسر تسلط داشته و توانایی این را دارند تا هر نوع ایراد و اختلال در لپ تاپ را رفع کنند.

از طرف دیگر در صورتی که میزان آسیب دستگاه بالا باشد و احتیاج به تعویض بعضی قطعات باشد، این اطمینان را به کاربران می دهیم که قطعات جایگزین در نمایندگی تعمیرات ایسر از بهترین سطح کیفیت برخوردار باشد.

خدمات تعمیرات لپ تاپ ایسر

 

خدماتی که در نمایندگی ایسر انجام می شود محدود به مورد خاصی نمی باشد و همه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه را در برمی گیرد. در این جا به بعضی از خدمات تعمیر لپ تاپ ایسر اشاره می کنیم:

-         تعمیر انواع شارژر، آداپتور لپ تاپ ایسر

-         قابلیت تعمیرات و تعویض صفحه نمایش LCD و LED انواع لپ تاپ ایسر

-         تعمیر و تعویض کیبورد، بلوتوث و وایرلس لپ تاپ

-         امکان نصب ویندوز، درایورها و تمام نرم افزارهای تخصصی لپ تاپ ایسر

-         تعمیرات مادر برد لپ تاپ

-         تعمیر شکستگی در قسمت لولا و قاب و تعویض قاب انواع لپ تاپ

 

لنز دوربین را گم کرده اید؟

-         قابلیت به روز رسانی انواع بایوس لپ تاپ ایسر و بازگشایی قفل لپ تاپ

-         امکان تعمیر هارد دیسک، سیلندر، برد، رفع بدسکتور لپ تاپ های ایسر

-         قابلیت بازیابی اطلاعات و تست سلامت انواع هارد دیسک

-         تعمیرات باتری انواع لپ تاپ ایسر وایو

-         تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ به خاطر جلوگیری از سوختگی پیکسل یا ضعیف و کم نور شدن فلورسنت و مشکلات ولتاژ و ...

-         امکان بازگشایی و به روز رسانی انواع پسورد بایوس و هارد لپ تاپ ایسر

-         قابلیت بررسی و تعمیر هارد و قطعات الکترونیکی لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات ایسر

 



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

دوربین وسیله ای بسیار مفید و مهم است که باید با دقت نگه داشته و با احتیاط از آن استفاده شود. معمولاً یک کمربند گردنی در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید دور گردنتان قرار دهید تا خطر افت دوربین کاهش یابد. این روزها بیشتر دوربین های DSLR و سایر دوربین ها دارای لنزهای قابل تغییر هستند. در حین تعویض لنز ، مهم است که در جایی بنشینید تا لنز گم نشود. همانطور که همه ما می دانیم ، یک لنز یک تجهیزات عکاسی بسیار گران قیمت است که تعمیر یا جایگزینی آن سخت است. اما نگران نباشید ، زیرا ما لیستی از کارهایی را که پس از گم کردن لنز دوربین شما باید انجام دهید برای شما آورده ایم. به شرح زیر است:

1. لنز را بردارید و یک بررسی کامل انجام دهید

اولین کاری که در صورت لنز دوربین شکست شده است، انجام دهید این است که لنز را بلند کنید و یک بررسی بسیار کامل به آن بدهید.

مکانی برای نشستن پیدا کنید و سپس لیوان لنز و همچنین سایر قسمت ها را بررسی کنید. ترک های قابل مشاهده ، خراش ها یا سایر خسارات را بررسی کنید.

خراش اندک روی قسمت پلاستیکی لنز ممکن است آسیب زیادی وارد نکند ، اما در صورت وجود ترک های دیدنی روی شیشه ، این بدان معنی است که لنز آسیب دیده است و ممکن است نتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

اطمینان حاصل کنید که با استفاده از یک پارچه خشک ، ترجیحاً میکروفیبر ، تمیز کردن کمی به لنزها داده اید.

از یک قلم مو برای غبار زدن هر ذره ای که ممکن است به دلیل ریزش آن روی بدن دوربین باشد ، استفاده کنید.

2. لنز را امتحان کنید

نکته بعدی که باید انجام دهید اینست که لنز خود را روی بدنه اصلی دوربین بچسبانید. آن را به درستی قفل کرده و سپس دوربین را روشن کنید.

روی عکسها کلیک کنید و همچنین با استفاده از لنز فیلم ضبط کنید. سعی کنید آن را متمرکز کنید، آن را بزرگنمایی کرده و برخی از کارکردهای دیگر را نیز بررسی کنید.

بررسی کنید که لنز خوب عمل می کند یا خیر. نتایج تصاویر کلیک شده و فیلم های ضبط شده را مشاهده کنید.

شورای اسلامی کار و صلاحیت آن

اگر متوجه می شوید که تصاویر مبهم هستند، می تواند به این معنی باشد که لنزها به نوعی آسیب دیده اند. اگر اینگونه نباشد، ممکن است خوب کار کند و آسیب فقط خارجی است.

3. خسارت به عوامل زیادی بستگی دارد

صدمه به لنز در صورت سقوط بستگی به عوامل مختلفی از جمله ارتفاع ریزش، تأثیر سقوط، روش سقوط و سرعت و غیره دارد. بنابراین عواقب ممکن است متفاوت باشد و همچنین راه حلها نیز متفاوت است. شما می توانید لنز خود را به نمایندگی مجاز شرکت بفرستید تا در صورت امکان درخواست تعمیر کند. در بعضی موارد خسارت به حدی است که تعمیرات امکان پذیر نیست و تنها راه حل شما این است که به طور کلی آن را جایگزین کنید.

اکنون که کارهای مختلفی را در مورد لنز دوربین افتاده می دانید ، می توانید بدون مشکل زیاد سعی کنید یک راه حل را پیدا کنید. لنز دوربین گم شده می تواند یک مشکل جدی باشد ، که ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

شورای اسلامی کار به وسیله وزارت کار و امور اجتماعی در واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی و خدماتی که بیش از 35 نفر شاغل به طور دائم در آنها وجود داشته باشد تشکیل می‌گردد. کار شوراهای مزبور این است که در مسائل و اختلافات مورد بحث بین کارگران و کارفرمایان و کارآموزان به وسیله صلح و سازش موضوع را حل و فصل نمایند تا حقوق هر دو طرف به طور عادلانه رعایت گردد.

مطابق ماده 157 قانون کار

(هر گونه اختلاف فردی بین کارگر و کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کار‌آموزی، موافقت‌‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار... حل و فصل خواهد شد).

مطابق این ماده در صورتی که سازش مستقیم بین کارگر و کارفرما نتیجه نداد مواردی دیگر پیش می‌آید که به آنها پرداخته می‌شود. البته همانطور که ماده مذکور داشته این سازش مستقیم باید در شورای اسلامی کار صورت بگیرد، که از این نظر شورای اسلامی کار به عنوان یک مرجع حل اختلاف در نظر گرفته می‌شود.

در ماده 13 قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار مصوب 30/10/1363 یکی از وظایف این شوراها بررسی شکایات کارکنان در مورد نارسایی‌های واحد و پیگیری موارد حقه، آورده شده است در ماده یک همان قانون فلسفه تشکیل این شوراها تأمین قسط و عدالت اسلامی و همکاری در تهیه برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی در پیشرفت امور در واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی ذکر شده است.

مرکز مشاوره



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

مرکز مشاوره بعنوان یکی از بهترین مرکزها به شمار می آید و دارای امکانات زیادی از جمله، مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج در کانون مشاوران ایران همراه با مشاوره تلفنی و آنلاین خانواده و مشاوره با پزشکان روانشناس و روانپزشک و مشاوره خانواده می باشد.

امکانات مرکز مشاوره

در مرکز مشاوره خدمات زیادی صورت می گیرد و هر یک دارای چندین زیر شاخه است که در زیر به صورت اختصار به آنها اشاره می کنیم.

  • کانون مشاوران
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره روانپزشکی
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره کودک و نوجوان
  • مشاوره زنان

در مرکز مشاوره مشاوره های قبل از ازدواج، مشاوره برای ازدواج و پس از ازدواج و همچنین مشاوره ازدواج بصورت آنلاین و یا تلفنی در این مرکز انجام می گردد.

طی مشاوره هایی که در مرکز مشاوره برای دوران قبل از ازدواج و مرحله شناخت، دختر و پسر امکان دارد دچار اشتباهاتی شوند که در آینده می تواند آسیب های جبران ناپذیری به آنان وارد کند. منشا این اشتباهات به خاطر احساس است که بر منطق غلبه کرده، و می تواند موارد زیر را به دنبال داشته باشد:

  1. احساسات خود را نادیده گرفتن.
  2. شخصی را برای ازدواج انتخاب کنید که در کنار او احساس خوشبختی کنید نه کسی که به شما احتیاج دارد.
  3. هیچ وقت در مقابل حقیقت مقاومت نکنید، و سعی در این داشته باشید تا کاستی ها را ببینید.
  4. نادیده گرفتن خصوصیات بد طرف مقابل.
  5. نکات مثبت را پررنگ کردن و جنبه های منفی را نادیده گرفتن.
  6. حداقل 6 ماه برای شناخت دو طرف نیاز است و نباید سریع ازدواج کرد.
  7. انتخاب شخصی که احتیاج به تغییر دارد. در صورتی که قصد ازدواج با او را دارید باید او را همان گونه که است بخواهید.

از موارد دیگری که در مرکز مشاوره به دختر و پسر قبل از ازدواج مشاوره داده می شود تفاوت سنی زن و مرد است.

از فاکتورهای مهمی که ازدواج باید مورد توجه باشد تفاوت سنی زن و مرد است که مشاوران مرکز مشاوره آریاشهر توجه خاصی به این موضوع دارند.

در حال حاضر ازدواج هایی که زوجین با هم همسن باشند و یا ازدواجی که زن از مرد بزرگ تر باشد بسیار دیده می شود. فاصله سنی پسر و دختر هر چقدر که کمتر باشد تفاهم بیشتر بوجود می آید. در جامعه حضور زنان در اجتماع زیاد شده و هممچنین توجه زنان به شغل و تحصیل منجر شده که سن ازدواج تغییر نماید. تغیین کننده خوشبختی سن ازدواج نمی تواند باشد. خانواده هایی دیده می شوند که با وجود بزرگ تر بودن سن زن، دارای زندگی خیلی شادی هم هستند. تفاوت سن و پذیرفتن آن، در هر خانواده به فرهنگ آن خانواده بستگی دارد. بنابراین هر چقدر که دختر و پسر با هم تناسب بیشتری داشته باشند، می توانند ازدواج محکم تری داشته باشند. تفاوت سنی زیاد منجر به این می شود که زوجین یکدیگر را نتوانند بخوبی درک کنند.

مشاوران مرکز مشاوره عقیده دارند از جمله مشکلاتی که در ازدواج با تفاوت سنی بالا بوجود می آید عبارت هستند از:

  1. ترس و ناامنی؛
  2. درک نکردن یکدیگر؛
  3. بوجود آمدن نگرانی برای شخص بزرگتر؛
  4. نداشتن تناسب در تواناییهای جسمی؛
  5. امر و نهی بسیار از جانب شخص بزرگتر؛
  6. انعطاف پذیری کمتر شخص بزرگتر؛

دوربین سونی α77 II

مشاوران مرکز مشاوره در مشاوره های قبل از ازدواج به این نکته تاکید بسیاری دارند که جزیی نگری و ریزبینی در زندگی خطرناک و مشکل آفرین است. بزرگ کردن امور جزیی منجر به کدورت در زندگی می شود. در زندگی بخشش سبب مهر و محبت شده و پایه های خانواده را محکم می کند. مسایل کوچک و جزیی را نادیده گرفتن و صبر و بردباری لازمه یک زندگی موفق است. اشخاص موفق کسانی هستند که کلی نگر بوده و بیشتر اوقات از مسائل چشم پوشی می کنند. زندگی مشترک فرصتی هست برای رسیدن به نیافتنی ها، پس زمان را نباید از دست داد.



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

هنگامی که اتفاق فوق العاده ای رخ داد ، آن را با شتاب α77 II ضبط کنید. با 79 امتیاز AF ، شلیک مداوم 12 فریم در ثانیه و یک سنسور Exmor CMOS 24.3MP ، هر لحظه ابدی می شود. این ویژگی های این دوربین هوشمند و پر قدرت است تا تصویر برداری را برای شما اسان نماید. با کنار هم قرار گرفتن قابلیت های ویژه ی این دوربین می توان تصویر برداری خارق العاده ای را تجربه کرد. در ادامه در رابطه با این دوربین سونی α77 II پر قدرت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

سنسور APS-C 24.3MP

این سنسور با لنزهای بدون شکاف (OCL) به روز شده و به فیلمبرداری با کیفیت Full HD و صدای 4K با صدای بسیار با کیفیت را برای شما ایجاد می نماید

موتور پردازش پیشرفته

تجزیه و تحلیل موثر جریان گسترده ای از داده های سنسور ، امکان عکسبرداری سریع از تصاویر با صدای کم فوق العاده را فراهم می کند.

سونی عصر جدید فوکوس خودکار را راه اندازی می کند

4D FOCUS عملکرد فوکوس خودکار برتر را در چهار بعد امکان پذیر می سازد: پوشش فوکوس خودکار گسترده (ارتفاع و عرض 2D) ، سرعت فوکوس خودکار سریع (عمق 3D) و ردیابی پیش بینی پیشرفته (زمان 4D).

وضوح پدیداری

سرعت زندگی به طرز شگفت انگیزی ضبط می شود. سیستم پیشرفته AF α77 II بیشترین تعداد نقاط تشخیص مرحله را در جهان (79 ، با 15 نقطه متقاطع) دارد و حتی در هنگام شلیک مداوم 12fps نیز ردیابی قابل اطمینان می دهد.

سرعت زیاد

از 79 رکورد تشخیص مرحله AF-2 رکورد لذت ببرید. فناوری آینه شفاف AF-تشخیص دقیق فاز را در حالت های نمایش مستقیم و فیلم امکان پذیر می کند. با 79 نقطه AF با چگالی بالا ، از جمله 15 نوع متقابل ، قابلیت اطمینان فوکوس خودکار برتر را بدست آورید.

12fps با ردیابی AF

لحظه جادویی گریزان را با وضوح خیره کننده ، ضبط کنید ، حتی هنگام ردیابی موضوعات سریع حرکت کنید. از وضوح کامل 24.3MP لذت ببرید و 60 فریم در هر پشت سر هم داشته باشید.

الگوریتم AF پیشرفته

با حفظ تعادل سرعت و ثبات، الگوریتم پیشرفته سونی از آنالیز اندازه گیری زمان واقعی برای نگه داشتن دوربین در قفل سوژه خود استفاده می کند - بدون اینکه حواس پرت اشیاء مجاور باشد.

جزئیات نفس گیر و واضح و روشن

α77 II زیبایی همه جا را در زمین نشان می دهد و صحنه های غنی را به همان اندازه چشم شما که می بیند ، ضبط می کند. نمونه هایی از عمق خیره کننده جزئیات را ببینید.

تقویت تثبیت کننده تصویر در بدن

تثبیت کننده تصویر داخلی با هر لنز سازگار در کل محدوده کانونی کار می کند. این مدل همچنین هنگامی که دیافراگم در حالت فشرده قرار می گیرد ، تصویر منظره یاب را تثبیت می کند.

قابلیت انعطاف پذیری و سفارشی سازی آسان

مانیتور LCD شیب 3 طرفه 1228k در این دوربین قرار دارد. با استفاده از فناوری منحصر به فرد WhiteMagic تا تقریباً دو برابر روشنایی ، این صفحه نمایش جزئیاتی از صحنه شما را نشان می دهد. به راحتی هماهنگی می کند تا قاب عمودی و زاویه های خلاقیت را در خود جای دهد.

ساخت و ساز قوی برای اطمینان کامل شما

مقاومت در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر رطوبت در کل برای عکسبرداری در میدان به وجود آمده است. α77 II با اقدامات فراوان در برابر آب و خاک غنی شده است ، شامل آب بندی در اطراف دکمه ها و شماره گیری های اصلی ، محافظت دو لایه از دهانه ها و اجزای محکم در هم تنیده است.

نقل و انتقال کارآموز وکالت



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

(براساس دستورالعمل نقل و انتقال کارآموز)

شرایط درخواست نقل و انتقال کارآموز وکالت

طبق ماده 1 دستورالعمل، کارآموز وکالت می‌تواند به یکی از دو صورت زیر درخواست نقل و انتقال نماید:

الف) به استناد يك يا چند مورد از موارد زير:

1- سکونت و اشتغال رسمی، پیمانی یا قراردادی تمام وقت در مؤسسات و نهادهای موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری شوهر یا سرپرست خانواده درخواست کننده در حوزه انتقالی مقصد

2- بیماری صعب‌العلاج (بیماری که به سختی درمان شود) درخواست کننده، همسر یا افراد تحت تکفل وی که در شهر مبدأ امکان پیگیری مراحل درمان وجود ندارد.

3- تحصیل درخواست کننده یا شوهر وی در دوره‌های حضوری دانشگاه‌های دولتی

شرایط مهاجرت به یونان

تبصره: چنانچه درخواست انتقال به مقصد مرکز استان نباشد، به استناد تحصیل درخواست کننده یا شوهر وی در دانشگاه اعم از دولتی و غیردولتی و نیز به استناد سکونت و اشتغال زوجه (زن) موضوع بند 1 یا هرگونه اشتغال شوهر می‌توان درخواست انتقال را ثبت کرد. در این موارد هزینه انتقال معادل هزینه انتقال از نوع ب محاسبه خواهد شد.

ب) کارآموز وکالت می‌تواند حسب مورد به تشخیص کمیته یا کمیسیون مرکزی کارآموزی با کسب حداقل 100 درصد نمره قبولي آخرين نفر بدون محاسبه سهمیه از حوزه انتقالي مقصد، درخواست انتقال نماید.

شرایط انتقال کارآموز وکالت به مقصد استان تهران و شهر تهران

طبق ماده 2 دستورالعمل، انتقال به مقصد استان تهران و شهر تهران جز در موارد زیر امکان‌پذیر نمی‌باشد:

الف) درخواست کننده یا همسر یا افراد تحت تکفل وی دچار بیماری صعب‌العلاج شده و مراحل درمان در استان محل اشتغال امکان‌پذیر نباشد.

ب) درخواست کننده، شوهر یا سرپرست خانواده وی جهت انجام تحصیلات عالی کارشناسی ارشد یا دکتری در دوره روزانه یکی از دانشگاه‌های دولتی شهر تهران پذیرفته شده باشد.

ج) سکونت و اشتغال رسمی، پیمانی یا قراردادی تمام وقت در مؤسسات و نهادهای موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری شوهر یا سرپرست خانواده در تهران باشد.

* تبصره: در صورت انتقال کارآموز به شهرستان‌های استان تهران، تمام تکالیف کارآموزی مگر دوره مراجع قضایی مختص شهر تهران، باید در شهر مقصد انجام شود.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

 

در این مقاله می خواهیم درباره شرایط مهاجرت به یونان، نحوه اقامت و گرفتن ویزا توضیح دهیم با ما همراه باشید.

یونان یکی از کشورهای اروپایی است که دارای رشد سریع و پتانسیل قوی سرمایه گذاری می باشد و برای اثبات کردن این امر می توان از حرکت رو به جلو این کشور در سال های اخیر استفاده کرد همچنین به خاطر داشتن قدمت تاریخی، فرهنگی و هنری، فلسفی مورد توجه بسیاری از علاقمندان گردشگری بوده و به خاطر داشتن آب و هوای خوب، شرایط زندگی آسان، سواحل بسیار زیبا و رویایی و دیدنی و به خصوص اخلاق و رفتار مناسب مردم کشور یونان برای زندگی کردن بسیار مناسب می باشد.

همچنین کشور یونان از دارای امنیت بسیاری است بطوریکه در این کشور جنایت و جرم خیلی کم گزارش می گردد و حتی از جهت اقتصادی این کشور یکی از کم هزینه ترین کشور در بین کشورهای اتحادیه اروپا محسوب شده و دارای استانداردهای بالایی است خصوصاً اگر شما به عنوان فرد استخدام شده کارمند در این کشور فعالیت و زندگی نمایید. خصوصیت ویژه مردم یونان که باعث شهرت آنها شده خونگرم بودن و رفتار دوستانه آنها می باشد.

اطلاعاتی از کشور یونان

- نوع دولت: جمهوری پارلمانی

- پایتخت : آتن پایتخت یونان و بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود و دارای جمعیت 3074160 نفر بوده که شهرنشینی در این شهر نفوذ چشم گیری دارد دین بیشتر یونانیان به کلیسای ارتدکس تعلق دارد که زیر نظر شورای کلیسایی اسقف ها اداره می گردد و از بزرگترین اقلیت های دینی و مسلمانان است که در شمال شرقی و سمت ترکیه می باشد

- زبان رسمی کشور یونان: 99 درصد از مردم کشور یونانی صحبت می کنند

- نوع ارز: یورو

- مساحت کشور یونان: حدوداً 131.990 کیلومتر مربع هست.

- جمعیت کشور یونان: 11304.000      

- تولید ناخالص داخلی سرانه: 305.595

- جغرافیای یونان: کشور یونان به طور رسمی به عنوان جمهوری یونان شناخته که در نقطه جنوب اروپا واقع با مساحت 131940کیلومتر مربع به اندازه کشور انگلستان وایالت نیویورک است و هم مرز اصلی با کشور البانی، جمهوری یوگسلاوی، بلغارستان و ترکیه است.

- آب و هوا: زمستان های مرطوب، معتدل، تابستانهای گرم و خشک

- نوع سیستم حقوقی: براساس قانون رم

- اجازه سفر: بدون رویداد برای شهروندان به 167 کشور امکان پذیر است.

- نظام سیاسی: نظام این کشور براساس نظام دموکراسی اداره می گردد و پارلمان یونان وظیفه سنگینی در این خصوص دارد و اجرا کننده نقش اصلی نظام سیاسی یونان است.

در کشور یونان بیشتر از 8.4 درصد جمعیت خارجی نسبت به کل جمعیت کشور است و بین 9 تا 11 درصد از افرادی که کار می کنند خارجی بوده و 25 درصد از افراد حقوق بگیر  را مهاجران تشکیل داده اند. بنابراین افراد کشور یونان از رشد منفی جمعیت به خاطر مهاجران که در یونان اقامت دارند برخوردار هستند.

بیشترین مقدار مهاجر به کشور یونان در سال 1990 بوده که بعد از آن دولت یونان سیاست جدیدی را شروع کرد که روی مهاجران کنترل قانونی برای مدیریت و وضعیت مهاجران ایجاد کند و این اصلاح قانونی از اولویت بالایی برخوردار شد.

سوالاتی که برای اقامت در یونان مطرح برای هر شخصی که می خواهد مهاجرت کند پیش می آید بدین صورت است:

برای گرفتن تابعیت و اقامت یا اخذ شهروندی چه راه هایی وجود دارد؟ با چند سال ماندن در کشور می شود تابعیت اقامت یونان را گرفت؟ اگر کودکی در کشور متولد شد آیا از اتباع کشور حساب می شود و می تواند تابعیت و اقامت بگیرد؟ آیا از طریق ازدواج کردن هم می شود تابعیت و اقامت یونان را گرفت؟

شرایط اخذ اقامت یونان

شرایط اخذ اقامت یونان به سه روش زیر امکان پذیر است که ساده ترین روش از نوع تمکن مالی بدون اجازه کار است که ما هر کدام را به صورت اختصار توضیح می دهیم.

مدارک لازم برای برای اقامت به صورت تمکن مالی:

- داشتن پاسپورتپ

- شناسنامه متقاضی و تمام افراد تحت تکفل

- داشتن حکم بازنشستگی و فیش حقوقی

- داشتن اجاره نامه مستغلات که به صورت محضری به ثبت رسیده باشد.

- ثابت کردن هر نوع درآمد دیگر

- ارائه 10 قطعه عکس

- ارائه گواهی سلامت که از طریق سفارت یونان تأیید شده باشد.

- ارائه هر نوع سند مالکیت که نشان دهنده وضعیت تمکن مالی متقاضی باشد.

- داشتن حساب بانکی چه در کشور ایران و یا خارج از کشور که معادل یورو باشد (خصوصا حساب از نوع سپرده بهتر است)

- داشتن گواهی شغلی مدارک شرکت: آگهی تأسیس، آگهی تغییرات، اساسنامه، لیست بیمه شرکت، روزنامه رسمی، فیش واریز مالیات. برای مشاغل آزاد جواز کسب

- داشتن مقدار حقوق و دستمزد: ارائه فیش حقوقی معتبر همراه با مالیات برحقوق تأیید کننده آن

- ارائه گواهی سهام شرکت که نشان دهنده مقدار سوددهی سهام باشد.

- نداشتن سوء پیشینه برای متقاضی و تمام افراد تحت کفل

تمام این مدارک و اسناد به صورت ترجمه شده و همراه با ممهور به مهر دادگستری و وزارت خارجه تحویل داده شود.

اهمیت اخذ اقامت یونان از روش توانایی مالی

  • برخوردار بودن از بیمه های پزشکی و درمانی و داشتن اعتبار در عرصه بین المللی
  • تمدید مجوز اقامت به آسانی صورت می گیرد.
  • نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی و یونانی نیست.
  • از پرداخت مالیات سالانه معاف بودن
  • پس از گرفتن اقامت به اجاره کردن ملک در یونان نیازی نیست.
  • مجوز اقامت شینگن در اتحادیه اروپا ساده و آسان صورت می گیرد.
  • قابلیت رفت و آمد به صورت آزاد و زندگی کردن در همه کشورهای حوزه شینگن
  • دریافت کردن به طور ساده تمام رویداد از نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا و کانادا و انگیس
  • به حضور شخص در کشور مقصد نیازی نیست
  • نیازی به هیچ گونه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتحادیه اروپایی نیست
  • محدودیت سنی وجود ندارد

1- اثبات توانایی مالی (تمکن مالی) به دو روش انجام می شود.

الف) با کسب اجازه کار:

- سرمایه گذاری براساس ارز تعیین شده یورو و ایجاد کار به صورت تجارت در قالب کارهای بزرگ در کشور یونان

- اثبات داشتن ارز تعیین شده یورو در حساب بانکی یونان و یا در دیگر کشورها

-  اخذ اقامت دو ساله بطوریکه هر دو سال یکبار به شرط باقی ماندن کسب و کار تمدید شود. که در این صورت اقامت با اجازه کار صادر می شود ولی شرط مهم فعال بودن واحد تجاری و حضور داشتن در یونان لازم است.

ب) بدون کسب اجازه کار:

بطوریکه سرپرست خانواده مدارک مالی که شامل اسناد مالکیت، اجاره نامه ملکی، فیش حقوق، حساب بانکی در کشور ایران و دیگر کشورها را ارائه  کرده و ثابت کند که توانایی پرداخت مبلغ تعیین شده یورو به صورت ماهیانه برای خود و مبلغ تعیین شده یورو برای هر کدام از افراد تحت تکفل خود است در شروع اقامت به صورت دو ساله یونان را کسب می کند و پس از دو سال اگر تخلفی در طی اقامت در یونان نداشته باشد اقامت به سه سال یکبار تمدید می شود که در این صورت فرزندان پایین تر از 18 سال امکان همراه بودن متقاضی را دارند.

- هزینه برای اقامت متقاضی و هر کدام از افراد تحت تکفل او مطابق با مقدار تعیین شده یورو بوده که به صورت سه قسط برابر از متقاضی دریافت می شود.

- متقاضی در کشور یونان می تواند اقامت واقعی نداشته و تنها از خدمات کارت اقامت یونان استفاده کند.

2- خرید ملک:

اقامت از طریق خرید ملک در کشور یونان به صورتی امکان پذیر است که ملکی به مبلغ تعیین شده ارز یورو خریداری شده باشد. آژانس مسافرتی، مهاجرتی جهانگری در کنار هزینه های گرفتن ویزا مشاوره برای خرید ملک، کاری مربوط به نقل و انتقال سند، گرفتن ویزا، پیدا کردن ملک مناسب، ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری و آشنا کردن با محیط، مشاوره با وکیل، اقامت 5 شب در هتل 4 ستاره، افتتاح کردن حساب بانکی با 6 درصد قیمت ملکی را دریافت می کند.

بعد از خرید ملک در کشور یونان مراحل گرفتن اقامت شروع می شود که هزینه برای هر خانواده 3 نفره مطابق با مبلغ تعیین شده ارز یورو است. توجه داشته باشید تعداد افراد خانواده و فرزندان بالاتر از 18 سال در تغییر دادن قیمت تأثیر دارد. بنابراین اگر سرپرست خانواده تعهد دهد که مسئولیت فرزندان بالاتر از 18 سال را برعهده دارد و برای این کار توانایی مالی هم داشته باشد همراه داشتن فرزند بالاتر از 18 سال هم برای متقاضی وجود دارد. در این صورت نحوه اقامت 5 سال بوده و در همان مرحله متقاضی هر 5 سال با حفظ سرمایه فوق قرارداد را تمدید می کند

توجه داشته باشید محدودیت اقامت در کشور یونان وجود ندارد و تنها اقامت 14 روز در سال کافی هست که در این حالت راه کارهایی است که می شود از این طریق سرمایه گذاری را کمتر کرد.

3- تاسیس و احداث شرکت ایرانی در یونان:

متقاضی اقامت می تواند شرکتی در یونان که Sister company شرکت ایرانی باشد را افتتاح کند که 100 درصد سهام آن تعلق به شرکت ایرانی است. اقامت در سال اول دو ساله و بعد از آن هر 3 سال یکبار تمدید می شود.

شرایط لازم برای تاسیس و احداث شرکت ایرانی در یونان:

- ارائه روزنامه رسمی آگهی تأسیس شرکت ایرانی

- ارائه گواهی از ثبت شرکت ها مبنی بر داشتن شرکت فعال

- ترجمه کردن اساسنامه

- تمام مدارک و اسناد به زبان انگلیسی ترجمه شده و دادگشتری و وزارت امور خارجه آن را تایید نماید.

- ارائه صورتجلسه هیات مدیره مبتنی بر تاسیس Sister company درکشور یونان و دو مدیر برای انتخاب شرکت که برای هر دو مدیر می توان تقاضای اقامت کرد.

پس از جمع آوری این مدارک و اسناد برای تایید به سفارت خانه ارسال می شود و سهامداران شرکت برای افتتاح شرکت یونانیی به وکیل یا نماینده یونانی وکالت می دهند تا شرکت را ظرف مدت یک هفته به ثبت برساند بعد از ثبت مدارک به ایران فرستاده می شود همراه با مدارک فردی متقاضیان به سفارت برای گرفتن ویزای TYPED ارایه می شود و متقاضیان به یونان رفته و طی مدت 3 روز کاری تست پزشکی، بیمه و ....انجام می شود و پس از یک ماه اقامت در کشور یونان صادر می شود. 

نکات کلیدی برای مهاجرانی که می خواهند در یونان زندگی کنند:

  • در کشور یونان هر یک از ایالات برای خود قانون های مشخص و منحصر به فردی دارند بطوریکه مهاجران نباید این انتظار را داشته باشند که هر چه برای یک فرد مهاجر در یک ایالت مهیا شده برای مهاجر دیگر که در منطقه دیگر است حاکم باشد.
  • در فرهنگ کشور یونان روز سیزدهم هر ماه که مصادف با روز سه شنبه باشد بعنوان یک روز نحس و نامبارک محسوب می شود این فرهنگ دقیقا برخلاف دیگر کشورهای اروپایی بوده بطوریکه آنها روز سیزدهم هر ماه را که مصادف با روز جمعه باشد نحس می دانند.
  • در کشور یونان به دلیل دارا بودن امکانات از جمله استفاده کردن از مراقبت های ویژه و سیستم هایی بهداشتی و همچنین بیمه سلامت خصوصی که بعنوان مهم ترین مسائلی اساسی کشور باید در نظر گرفته شود و افراد بدون بیمه تامین اجتماعی و دیگر بیمه های خصوصی دچار مشکل می گردند  و نمی توانند از خدمات درمانی و بهداشتی کشور یونان استفاده کنند.
  • مهاجرانی که قصد اقامت در کشور یونان دارند باید پول نقدشان به یورو تبدیل شده باشد چون اغلب پرداخت ها در یونان به صورت نقدی است البته در بعضی از جاها مثل هتل می شود از کارت های اعتباری استفاده کرد اما برای خرید کردن از مغازه ها، کافه ها، کیوسکها، رستوران ها و فروشندگان خیابانی و دیگر شغل ها داشتن پول نقد الزامی هست. البته به تازگی در کیوسک ها هم این امکان فراهم شده از کارت های اعتباری استفاده کرد که این کار خیلی مطمئن تر است.

 مهاجرت به یونان برای تحصیل

اگر بعنوان ادامه تحصیل قصد مهاجرت به یونان را دارید می توانید 20 دانشگاه از کشور یونان را انتخاب کنید که این برای کشور نشان دهنده آمار خوبی می باشد بنابراین دانشجویان از دو نوع سیستم آموزشی در یونان می توانند برای ادامه تحصیل استفاده نمایند.

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن سنسور دوربین

  • دانشگاه: ارائه دهنده مدرک کارشناسی و بالاتر
  • موسسه آموزشی عالی فنی حرفه ای: پیشنهاد فنی حرفه ای

در کشور یونان مدرک کارشناسی به طور معمول 4 سال طول می کشد و در بعضی از رشته ها تا 5 سال هم ادامه پیدا می کند.

شهریه دانشگاه: دانش آموزان و دانشجویان حوزه اتحادیه اروپا از پرداخت شهریه معاف هستند و برای این اشخاص تحصیل رایگان است اما دانشجویان و دانش آموزان خارجی باید هزینه های اندکی برای ادامه تحصیل در کشور یونان پرداخت کنند به بستگی به مرکز آموزشی دارد.

مهاجرت و ویزا: دانشجویان و دانش آموزان بین المللی که می خواهند در کشور یونان تحصیل کنند اکثراً نیاز دارند ویزا برای ورود داشته باشند در صورتیکه دانشجویان و دانش آموزان اتحادیه اروپا نیازی به ویزا نداشته و تنها با نشان دادن مدارک زیر می توانند برای تحصیل به یونان وارد شوند.

  •   داشتن گذرنامه معتبر
  • طی مدت زمان تحصیل دارا از درآمد کافی برخوردار بودن
  • داشتن بیمه درمانی جامع و کامل


:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

برای تمیز کردن لنز دوربین به لوازم تخصصی و ویژه ای نیاز دارید تا به راحتی بتوانید این قطعه را بدون ایجاد مشکل اضافی تمیز نمایید.

لوازم لازم برای تمیز کردن سنسور

الف) دمنده هوا یا پف هوا ب) دمنده دستی با برس کوچک C) سیلندر گاز نیتروژن D) دمنده گاز نیتروژن E) مایع تمیز کننده گرفتگی F) مایع تمیز کننده گرفتگی F) سواب پنبه ای G) سواب های حسگر جداگانه و H) کاغذ تمیز کننده Pec برای جایگزینی سواب های سنسور.

گاز نیتروژن مایعاتی ندارد که بتواند از آن خارج شود و به سنسور یا آینه شما آسیب برساند ، اما مراقب باشید نازل را به سنسور ، آینه نزدیک نکنید ، یا لنزهای خود را قرار دهید زیرا فشار متمرکز ممکن است باعث آسیب شود. من همچنین برای تمیز کردن لنزها از قلم لنز استفاده می کنم. با تعویض کاغذ روی سواب ها می توانید دوباره از آنها استفاده کنید.

قلم لنز چیست؟

از این روش برای تمیز کردن دوربین ، منظره یاب و لنزهای خود استفاده می کنیم. پس از برداشتن گرد و غبار با برس ، یک انتهای آن دارای تمیز کردن لنزها است. هرگز از آن برای تمیز کردن سنسور خود استفاده نکنید ( فقط دوربین و لنزها.)

 

برای تمیز کردن سنسور یا آینه خود از این نوع هوای فشرده شده با استفاده از فرون یا سایر مایع سوخت استفاده نکنید. این نوع قوطی ها می توانند مایع را روی حسگر یا آینه شما نشت کنند و به طور دائمی به آنها آسیب برساند. همچنین اگر از این نوع قوطی برای تمیز کردن دوربین یا لنزهای خود استفاده می کنید ، آن را نزدیک به سطح لنز نگه ندارید دلیل آن این است که می توانید به لنزهای لنز آسیب بزنید. از این نوع هوا برای تمیز کردن گرد و غبار به دور از منظره یاب و خاموش کردن قسمت بیرونی دوربین استفاده می کنیم. بیشتر از آن برای تمیز کردن صفحه کلید کامپیوتر استفاده می کنم.

گرد و غبار و خاک می توانند در دوربین شما ظاهر شوند:

1. منظره یاب

2. روی آینه دوربین

3. در پایین منشور دوربین

4- روی سنسور دیجیتال

تمیز کردن منظره یاب

برای تمیز کردن منظره یاب از یک برس نرم ، بافت تمیز کردن لنز یا تعویض پنبه با کمی مایع تمیز کردن لنز استفاده کنید. برای از بین بردن گرد و غبار در زیر منشور دوربین ، لنز دوربین را برداشته و از پف هوا یا داغ کنسول آزاد هوا برای خاموش کردن گرد و غبار استفاده کنید - مطمئن شوید که ابتدا آینه را قفل کرده اید .. آینه کاری مخصوص تجهیزات حساس است که توصیه نمی کنیم که لمس کنید. اگر کثیفی وجود دارد ، معمولاً سعی کنید با دمیدن روی آن به آرامی با یک پف هوا ، آن را از بین ببرید. توجه داشته باشید که آینه با برخی از دوربین ها قفل نمی شود مگر اینکه باتری کاملاً شارژ شود ، این یک احتیاط برای جلوگیری از بسته شدن آینه در حین کار بر روی سنسور است زیرا این امر به آینه آسیب می رساند.

لنز دوربین FE 16-35mm F2.8 GM



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

یکی از لوازم مهمی که برای ثبت لحظات و حالات به آن احتیاج داریم دوربین ها می باشند. دوربین های عکاسی به راحتی می توانند لحظات را با کیفیت بسیار بالا و زیبا ثبت نمایند. در کنار اهمیت دوربین، لنز ها نیز نقش پررنگی دارند. با وجود یک لنز با کیفیت ثبت تصاویر نیز بسیار آسان و ویژه انجام می پذیرد. لنز ها در اندازه ها و کیفیت های گوناگونی وجود دارند و شرکت های متفاوتی در حال حاضر مشغول به ساخت آن ها می باشند. شرکت سونی یکی از شرکت های برتری است که لنز ها با کیفیت را وارد بازار می نماید. یکی از این لنز ها ، لنز دوربین FE 16-35mm F2.8 GM می باشد که در ادامه در رابطه با ویژگی های آن اطلاعاتی را در اختیار شنا قرار می دهیم.

جهان را با جزئیات با زاویه دید وسیع کشف کنید

عملکرد استاد G در زوم با زاویه دید گسترده F2.8 16-35 میلی متر ، فرصت زیادی را برای گرفتن موضوعات به روش های جدید و خلاقانه فراهم می کند. مهم نیست که چه تنظیم زوم یا فاصله فوکوس را به سمت خود شلیک کنید ، این لنز با وضوح پیوسته از گوشه ای به گوشه ، با پس زمینه خیره کننده بوکه در صورت لزوم ارائه می کند. طراحی کم وزن و سبک وزن باعث می شود تا بتوانید در تیراندازی فعال کنترل کنید.

وضوح بالای گوشه به گوشه

طراحی نوری غیر سازگار به وضوح و کنتراست بسیار زیاد گوشه ای به گوشه برای منظره ، معماری و سایر موضوعات گسترده ای دست می یابد.

پس زمینه زرق و برق دار بوکه

نزدیک به F2.8 شلیک کنید تا سوژه های تیز را با زمینه های زیبا و پویا تشکیل دهید که شامل بوکه ای با صاف و آرام است.

تعادل کاملی از وضوح و بوکه

طراحی نوری پیشرفته ای که شامل دو عنصر سونی XA (کروی افراطی) باشد با وضوح فوق العاده ، تحریف کم و بوکه صاف و زیبا به دست می آید.

سبک و کم حجم برای تحرک بالا

اندازه و کاهش وزن پیشرو در کلاس باعث می شود این لنز 680 گرم به عنوان یک ایده آل برای اجسام کامپکت E نصب شود و یک سیستم بسیار قابل حمل و به راحتی قابل کنترل ارائه دهد.

وکیل ملکی

پیکربندی لنز

لنزهای سری G Master با ترکیبی خیره کننده از وضوح بسیار بالا و پس زمینه نرم حل شده بوکا از تصویربرداری و بیان در سطوح قبلاً غیرقابل دستیابی استفاده می کنند

[1] لنزهای XA (کره ای بسیار افقی) [2] لنزهای آسفریک [3] شیشه ED

1. حلقه تمرکز / 2. حلقه زوم / 3. سوئیچ حالت فوکوس / 4. شاخص نصب / 5. دکمه نگه داشتن فوکوس



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

وکیل ملکی وکیل دعاوی ملکی بهترین وکیل ملکی وکیل خرید و فروش ملک وکیل ملکی در تهران ، بهترین وکیل دعاوی ملکی در تهران، وکیل ملکی کیانداد وکیل دعاوی ملکی

در این مقاله درباره موضوع اهمیت وکیل ملکی مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد می پردازیم با ما همراه باشید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درگیر دعاوی ملکی شده باشید، دراین بین بحران ها و مشکلات فراوانی وجود دارد که شما را سردرگم می کند استفاده از تجربیات وکیل ملکی درموسسه حقوقی کیانداد به شما کمک می کند تا از این بحران رها شوید.

نکات مهم در هنگام خرید و فروش ملک

۱- خودتان شخصا و یا همراه با وکیل ملکی بررسی های لازم را در هنگام خرید و فروش ملک به عمل آورید و از اعتماد به اشخاص حتی نزدیکترین شخصی که به شماست دوری کنید بطوریکه نزدیکترین فرد به شما بخاطر بی توجهی در اشتباه افتاده و گول خورده است.

۲- در هنگام عقد قرارداد از وکیل ملکی کمک بگیرید برای اینکه در بیشتر قراردادها دیده شده که حقوق مشتری از بین رفته و بعضی افراد بی آنکه متن قرارداد را به درستی بخوانند آنرا امضا می کنند.

۳- از اقدام به هرگونه معاملکی ملکی در آژانس های بدون پروانه کسب و کد رهگیری خودداری نمایید. برای اینکه هنگامی که معامله ای در چند جا به صورت قانونی ثبت شود احتمال کلاهبرداری در آن کمتر دیده می شود.

۴- به این نکته توجه داشته باشید طبق قانون هر گاه فروشنده یک ملک را به چند نفر دیگر فروخته باشد مالک اولین خریدار شناخته می شود. بنابراین هنگام معامله ملکی خصوصا با اشخاص ناشناس دقت کاملی داشته باشید.

مهمترین دعاوی مالی کشور

از مهمترین دعاوی مالی کشور دعاوی ملکی است چون در کشور ایران ملک به یک سرمایه بزرگ تبدیل شده است.

نبابراین دعاوی زیاد و مختلفی در مورد ملک دیده شده است. به همین جهت باید وکیل ملکی تخصص کاملی در امورد حقوق خصوصی، و آشنا به امور ساخت و ساز ساختمان بوده باشد.

نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که وکیل ملکی اطلاعات کامل و جامعی در مورد قوانین و مراحل ثبتی داشته باشد بطوری که ملاحظه می شود وکیل ملکی با تجربه ترین و متخصص ترین وکیل در بین همکاران خود است.

وکالت تنظیم سند ملکی

قانون های متعدد در هنگام ساخت و ساز و اجرا کردن عملیات ساختمان لازم بودن آشنایی عملی وکیل ملکی با ساختمان سازی را به طور چندین برابر بیشتر نموده است.

وکیل ملکی گاهی اختلافات مالکیت که بین دو مالک وجود دارد را رفع کرده و گاهی هم در رابطه با مشکلاتی که در زمینه سندهای مالکیت است را پیگیری می کند.

به خاطر شرایط و زیاد بودن در دعاوی ملکی مثل عنوان های الزام به تنظیم کردن سند، شراکت در ساخت خلع ید، اجاره و سرقفلی، فسخ مبایعه نامه، تصرف عدوانی، تخلیه، حقوق ارتفاقی و انتفاعی، فروش مال غیر، اجباربه گرفتن پایان کار، جعل اسناد ملکی، صورت مجلس تفکیکی، فروش مال غیر، معاملات متعارض، صدور و اصلاح سند بوده است

ماده ۲۲ قانون ثبت

طبق ماده ۲۲ قانون ثبت دولت شخصی را که ملک به نام او ثبت شده و یا شخصی را که ملک به او انتقال داده شده و همچنین این انتقال در دفتر املاک به ثبت رسیده باشد را مالک می داند، پس هر نوع نقل و انتقال بدون سند، از امتیازات قانونی سند رسمی بدور بوده و از حمایت های قانونی بی بهره می باشد.

بنابراین اگر ملکی دارای سند رسمی نباشد در هنگام اختلاف تنها راه رفع مشکل مراجع به مراجع قضایی و مشاوره با یک وکیل با تجربه می باشد.

وظیفه وکیل ملکی و دعاوی ملکی

وکیل ملکی تسلط کاملی بر قسمت های مختلف از امور حقوقی دارد، بطوریکه در قوانین ایران به خاطر محدود بودن طرح دعوا در دعاوی ملکی حتما از وکلای ملکی با تجربه و متخصص که سابقه بالایی داشته باشد استفاده نمایید.

خدمات تخصصی موسسه حقوقی کیانداد در حوزه وکالت ملک و املاک  شامل

۱- وکیل ملکی با تجربه مشارکت در ساخت و ساز، اجاره، مشاوره فنی و تخصصی در زمینه خرید و فروش را دارد.

۲- مشاوره دادن به صورت تخصصی در مورد سرمایه گذاری در حوزه املاک.

۳- گرفتن گواهی پایان کار، عدم خلاف و مجوز ساخت، صورت مجلس تفکیکی.

۴- گرفتن سند برای ملک های بدون سند.

حقوق تأمین اجتماعی

۵- باطل کردن مبایعه نامه و قولنامه.

۶- واجب بودن تنظیم سند.

۷- قسمت کردن، افراز و فروختن املاک مشاع.

۸- خلع ید، قلع و قمع املاک، تخلیه.

۹- از بین بردن اختلافات ثبتی و اصلاح سندهای مالکیت.

۱۰- از بین بردن اختلاف ملکی با دستگاه ها و ارگان های دولتی مثل (شهرداری، سازمان آب، اداره برق)

۱۱- حل کردن اختلافات در پروژه های شراکتی در ساخت و خدمات داوری.

۱۲- پیگیری کردن و طرح دعاوای در خصوص اراضی ملی، اوقاف و دعاوی زمین شهری.

۱۳- اجبار به تحویل گرفتن مبیع (آپارتمان- مستقلات)



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

حقوق تأمین اجتماعی معمولاً در کنار حقوق بیمه به کار برده می‌شود و این دو گرایش ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. در نگاه اول به نظر می‌رسد که حقوق بیمه جزئی از حقوق تأمین اجتماعی است اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که بخشی از قواعد و مقررات بیمه خصوصاً در مورد اقدامات حمایتی از اعضای جامعه در برابر عوارضی نظیر ازکارافتادگی، حوادث ناشی از کار و مانند اینها مشمول عنوان تأمین اجتماعی می‌گردد. به عبارت بهتر بیمه عنوانی کلی‌تر از تأمین اجتماعی می‌باشد. در این قسمت به بررسی حقوق تأمین اجتماعی می‌پردازیم.

تعریف حقوق تأمین اجتماعی

تأمین در لغت به معنی امنیت دادن، اطمینان دادن و امن کردن آمده است. تأمین اجتماعی عنوان بخشی از تدابیر آینده‌نگرانه دولتی است که در آن سعی می‌شود آسایش خاطر و امنیت فرد را در زندگی اجتماعی وی فراهم آورند. مطابق ماده 29 قانون اساسی: (برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی. دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای یک‌‌یک افراد کشور تأمین کند). بنابراین تأمین اجتماعی عبارت است از: مجموعه اقداماتی سازمان‌یافته که جامعه برای حمایت از اعضای خود به هنگام تنگناهای اقتصادی و اجتماعی مانند بیماری، بیکاری، حادثه ناشی از کار، پیری، ازکارافتادگی و مرگ سرپرست خانواده پیش‌بینی و انجام می‌دهد.

حقوق تأمین اجتماعی عبارت است از مجموعه قواعد و مقرراتی که حاکم بر اقداماتی است که جامعه به نحو سازمان‌یافته برای حمایت از اعضای خود به هنگام پریشانی‌ها تنگناهای اقتصادی و اجتماعی انجام می‌دهد همانطور که قبلاً گفته شد با توجه به مفاهیم تأمین اجتماعی متوجه می‌شویم که بیمه عنوانی کلی‌تر از آن می‌باشد و مباحث بیشتری را دربردراد.

حقوق تأمین اجتماعی در ایران

همانطور که گفته شد تأمین اجتماعی حمایت است که در قبال پریشانی‌های اجتماعی و اقتصادی منجر به قطع یا کاهش درآمد افراد جامعه، ناشی از بیماری، بارداری، حوادث، بیکاری، ازکارافتادگی، سالمندی و فوت و همچنین خدمات درمانی به ایشان ارائه می‌شود.

در ایران تأمین اجتماعی با شروع به کار صندوق احتیاط وزارت طرق و شوارع در سال 1309 آغاز گردید و با تصویب قوانین بیمه اجباری کارگران در سال 1322 و بیمه‌های اجتماعی کارگران در سال 1331 و بالاخره قانون تأمین اجتماعی مصوب 3/4/1354 تکامل یافته است. سازمان تأمین اجتماعی دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است که به استناد ماده واحده مصوب 29/4/1373 مجلس شورای اسلامی به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی محسوب گردیده و امور آن بر طبق اساسنامه مصوب هیأت وزیران اداره می‌شود.

مطابق ماده 104 قانون تأمین اجتماعی: (وجوه و اموال سازمان در حکم وجوه و اموال عمومی می‌باشد هر گونه برداشت غیرقانونی از وجوه مذکور و تصرف غیرمجاز در اموال آن اختلاس یا تصرف غیرقانونی است و مرتکب، طبق قوانین کیفری تعقیب خواهد شد).

سازمان‌های فعال در زمینه تأمین اجتماعی در ایران

این سازمان‌ها را در سه دسته عمده می‌توان تقسیم نمود که در ذیل به آنها پرداخته می‌شود:

سازمان‌هایی که بر اساس سیستم بیمه عمل می‌کنند

این سازمان‌ها، آنهایی هستند که خدمات درمانی و مراقبت‌های پزشکی ارائه می‌کنند مانند سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی که به موجب ماده 5 قانون بیمه همگانی مصوب آبان ماه سال 1373 تشکیل گردیده و به صورت شرکتی دولتی اداره می‌شود.

موضوع فعالیت این سازمان تأمین موجبات و امکانات بیمه خدمات درمانی برای کارکنان دولت، افراد نیازمند، روستاییان و سایر گروه‌های اجتماعی است. همچنین سازمان‌های پرداخت کننده مستمری (بازنشستگی و ازکارافتادگی) مانند سازمان بازنشستگی کشوری نیز در این طیف قرار دارند.

سازمان‌هایی که به عنوان یک نظام حمایتی فعالیت می‌کنند

از جمله این سازمان‌ها کمیته امداد امام خمینی‌(ره) می‌باشد که با حکم مورخ 14/12/1357 امام خمینی‌(ره) تشکیل گردید و وظیفه اساسی آن تلاش در جهت رفع محرومیت و نارسایی مادی و معنوی افراد و خانواده‌های محروم در جامعه می‌باشد.

دیگر سازمان در این زمینه سازمان بهزیستی کشور است که مطابق ماده واحده لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور مصوب 24/3/1359 تشکیل گردیده است و وظیفه اصلی آن حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند و ارائه خدمات مختلف به کودکان و تدارک امکانات پیشگیری و توانبخشی و حرفه‌ای و اجتماعی معلولین جسمی و روانی و فعالیت‌هایی از این قبیل است.

بنیاد مستضعفان که مورخ 9/12/1357 تشکیل گردیده و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران که مورخ 22/12/1358 تشکیل گردیده، نیز از این جمله سازمان‌ها می‌باشد.

سازمان‌های کمکی و امدادی

از جمله این سازمان‌ها جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی می‌باشد که ابتداً در سال 1302 تشکیل گردیده و اساسنامه جدید آن در سال 1367 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است در ماده 2 اساسنامه ذکر شده که هدف جمعیت تلاش برای تشکیل آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و پایدار میان ملت‌ها و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ گونه تبعیض میان آنها بیان شده است. در بندهای 5 و 6 ماده 3 اساسنامه از جمله وظایف جمعیت هلال‌احمر کمک به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی در جهت تسکین آلام آوارگان، پناهندگان، مریضان، معلولین و ایجاد حس تعاون و نیکوکاری بین مردم و تلاش در جهت تسکین آلام بشری و کمک به امر سلامت و دفاع از ارزش‌های انسانی و کوشش در جهت برقراری صلح و دوستی و تفاهم متقابل میان ملت‌ها ذکر شده است.

قانون ساختار نظام جامعه رفاه و تأمین اجتماعی مصوب 1383

در ماده اول این قانون که مورخ 9/3/1383 به تأیید شورای نگهبان رسیده است، آن دسته از رویدادهای اجتماعی، اقتصادی و طبیعی که در صورت تحقق آنها افراد مشمول حمایت‌های این قانون قرار می‌گیرند عبارتند از: بیکاری، پیری، در راه ماندگی، بی‌سرپرستی و آسیب‌های اجتماعی، حوادث و سوانح، ناتوانی‌های جسمی و ذهنی و روانی، بیمه خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی، حمایت از مادران به خصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند، حمایت از کودکان و زنان بی‌سرپرست، اینجا بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و خودسرپرست کاهش نابرابری و فقر و امداد و نجات.

با توجه به موارد تحت شمول این قانون به نظر می‌رسد که این موارد تحت سه عنوان کلی قرار می‌گیرند که عبارتند از: حوزه بیمه‌ای، حوزه حمایتی و توانبخشی و حوزه امدادی (امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه)

قانون تأمین اجتماعی مصوب 3/4/1354

مهمترین قانون در زمینه تأمین اجتماعی قانون مصوب 3/4/1354 می‌باشد.

در ماده یک این قانون آمده: (به منظور اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه‌های تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی که در این قانون سازمان نامیده شده است، تشکیل می‌گردد).

این قانون مشتمل بر 118 ماده می‌باشد و به موجب ماده 118 آن، از تاریخ اجرای این قانون، قانون بیمه‌های اجتماعی مصوب 1339 و سایر قوانین که با این قانون مغایرت دارند ملغی می‌باشد. در این قسمت مقررات مربوط به این قانون را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چه کسانی مشمول قانون تأمین اجتماعی می‌شود؟

مشمولین قانون تأمین عبارتند از:

1- افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می‌کنند.

2- صاحبان حرفه‌ها و مشاغل آزاد به موجب قانون اصلاح بند (ب) و تبصره 3 ماده 4 قانون تأمین اجتماعی مصوب 30/6/1365 سازمان تأمین اجتماعی مکلف گردیده با استفاده از مقررات عام قانون تأمین اجتماعی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد را به صورت اختیاری در برابر تمام یا قسمتی از مزایای قانون تأمین اجتماعی بیمه نماید.

3- دریافت کنندگان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت

4- اتباع بیگانه مشروط به تحقق شرایط مندرج در ماده 5 قانون تأمین اجتماعی: این شرایط عبارتند از تنظیم موافقت‌نامه بین دولت متبوع بیگانه با ایران در زمینه تأمین اجتماعی و اینکه طبق قوانین و مقررات ایران به کار مشغول باشند البته اگر تبعه بیگانه طبق گواهی مقامات صالح دولت متبوع خود در مدت اشتغال خود در ایران در کشور خود یا در کشور دیگر در موارد پیش‌بینی شده در ماده 3 قانون تأمین اجتماعی کلاً یا بعضاً بیمه‌شده باشند، در همان موارد از شمول مقررات قانون تأمین اجتماعی معاف می‌باشند.

مطابق ماده 3 قانون تأمین اجتماعی، موارد مورد شمول این قانون عبارتند از: حوادث و بیماری‌ها، بارداری، غرامت دستمزد، ازکارافتادگی، بازنشستگی و مرگ. همچنین مشمولین این قانون از کمک‌های ازدواج و عائله‌مندی طبق مقررات مربوطه برخوردار خواهند شد.

مستمری در قانون تأمین اجتماعی

مستمری عبارت است از وجهی که طبق شرایط مقرر در قانون تأمین اجتماعی به منظور جبران قطع تمام یا قسمتی از درآمد به بیمه‌شده و در صورت فوت او برای تأمین معیشت بازماندگان وی به آنها پرداخت می‌شود.

(بند 16 ماده 2 قانون تأمین اجتماعی).

مستمری ازکارافتادگی در دو مورد ازکارافتادگی کلی یعنی کاهش قدرت کار بیمه‌شده به نحوی که نتواند با اشتغال به کار ثابت یا کار دیگری نتواند بیش از یک‌سوم از درآمد قبلی خود را به دست آورد و نیز ازکارافتادگی جزئی یعنی کاهش قدرت کار بیمه‌شده به نحوی که با اشتغال به کار سابق یا کار دیگر فقط قسمتی از درآمد خود را به دست آورد پرداخت خواهد شد.

همچنین مستمری بازنشستگی نیز که عبارت است از عدم اشتغال بیمه‌شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در این قانون، پرداخت خواهد شد. مطابق ماده 70 قانون تأمین اجتماعی هرگاه در کاهش قدرت کار بیمه‌شده 66 درصد و بیشتر باشد ازکارافتادگی کلی و چنانچه درجه کاهش قدرت کار بیمه‌شده بین 33 درصد تا 66 درصد و به علت حادثه ناشی از کار باشد ازکارافتادگی جزئی محسوب می‌شود. مطابق ماده 76 همان قانون نیز شرایط استفاده از مستمری بازنشستگی عبارت است از:

1- حداقل 10 سال حق بیمه مقرر را قبل از تاریخ تقاضای بازنشستگی پرداخته باشند.

2- سن مرد به 60 سال تمام و سن زن به 55 سال تمام رسیده باشد. البته کسانی که 30 سال تمام کار کرده باشند و حق بیمه را به سازمان پرداخت کرده باشند در صورتی که سن مردان 50 سال و سن زنان 45 سال تمام باشد می‌توانند تقاضای بازنشستگی مستمری نماید.

 

نویسنده: محمد مجتبی رودیجانی (وکیل پایه یک دادگستری و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی)

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد